Durant anys, els dos municipis bagencs han funcionat com una mena de paradisos fiscals per a les empreses de lloguer de vehicles, que, atretes per un impost de circulació molt baix, hi domiciliaven les seves flotes de desenes de milers de vehicles. Però ara el nou impost i la pandèmia els ha fet caure en picat aquesta important via d'ingressos. Més de dos centenars de vehicles per habitant Aguilar de Segarra i Rajadell van arribar a tenir censats més de 200 cotxes per habitant, però això va canviar a partir del 2017, quan la Generalitat va anunciar la intenció de crear l'impost per a vehicles contaminants i les empreses van començar a marxar. L'any 2019, Rajadell, amb poc més de 500 habitants, encara tenia 27.300 vehicles matriculats, que li proporcionaven uns ingressos de 275.000 euros anuals. L'alcalde, Joan-Carles Lluch, recorda que un any després arribava la Covid. "D'un any normal com el 2019 vam passar al 2020, amb més d'un 50% menys de matriculacions. Això va comportar un impacte negatiu al pressupost anual de més de 100.000 euros." L'impacte del nou impost de CO2 encara ha estat més fort a Aguilar de Segarra, poble veí de menys de 300 habitants que ha arribat a tenir 60.000 vehicles matriculats. Des que es va anunciar el nou tribut, ara fa quatre anys, han perdut un 80% dels vehicles i la recaptació els ha passat d'1.200.000 euros a 200.000. L'alcalde, Pere Aliaguilla, qüestiona l'impacte de la nova taxa de la Generalitat: "No sé si algú ha fet bé els números. No sé si el que guanyaran amb l'impost de CO2 compensarà el que perdin amb les matriculacions. Quant es deixa de recaptar per aquest impost? Va ser encertada la idea? O potser era més encertat dedicar al CO2 part de l'impost de circulació?" Obligats a estrènyer-se el cinturó Els dos municipis han hagut d'empescar-se-les per pal·liar la caiguda d'ingressos. A Rajadell han renunciat a fer algunes actuacions al municipi, però també han estat previsors. Per no haver de dependre excessivament d'aquest ingrés han projectat un nou polígon industrial, que aviat començaran a construir. Les empreses de lloguer de cotxes deixen Aguilar de Segarra i també Rajadell (Wikipedia) També han implementat mesures d'austeritat a Aguilar de Segarra. Tenen el mínim personal imprescindible i només han invertit en obres per donar serveis al poble que no els suposin cap despesa en manteniment.