Als tallers mecànics gironins no els falta feina, sinó personal. No troben treballadors, tot i que els estudis de mecànica tenen una bona demanda per part dels estudiants. La situació s'ha convertit en un maldecap per als propietaris de tallers a les comarques de Girona, segons l'Associació d'Empresaris de Comerç de Reparació de Vehicles i Embarcacions gironina (CORVE), fins al punt que sovint han de rebutjar nous clients. La patronal ho atribueix a dos factors. Primer, que molts alumnes quan acaben la formació opten per treballar en altres sectors i segon, que els mecànics del baby-boom s'estan jubilant alhora. Treballador en un taller mecànic de Llofriu, al Baix Empordà (ACN) La falta de professionals no es deu al fet que no se'n formin. Les classes d'FP dual de mecànica estan plenes, però el president de l'Associació, Jordi Solà, explica que en els últims anys han detectat que els mecànics --un cop formats-- opten per anar-se'n a altres sectors: "Un cop han estudiat automoció, com que és un sector molt polivalent amb coneixement d'electrònica i informàtica i mecànica, se'n van a altres sectors com el manteniment industrial o altres sectors més tecnològics." L'institut Montilivi de Girona és un dels centres on formen mecànics. Josep Miquel n'és el cap d'estudis adjunt d'FP: "Hi ha tota molta gent que es jubila, la gent del baby-boom, i també hi té a veure el canvi tecnològic. Estem patint tots perquè va tot molt de pressa. I el canvi que necessiten els tallers, que ja l'estan fent, afecta tot." Interior d'un taller mecànic a Llofriu, al Baix Empordà (ACN) A la demarcació de Girona hi ha 324 places per a cicles de grau mitjà i superior d'aquestes disciplines, i estan pràcticament plenes. Concretament, l'Institut Montilivi ha duplicat l'oferta del grau superior d'automoció perquè fins ara només tenien 16 places, però havien detectat una alta demanda dels estudiants de grau mitjà per continuar la formació.