70 anys és una xifra gairebé impensable per a un sector tan canviant al llarg dels anys com és l'audiovisual. Filmax ha assolit aquesta xifra i el futur el veuen amb optimisme. De fet, tenen a punt d'estrena "La ermita", la nova pel·lícula de Carlota Pereda, guanyadora del Goya a millor curtmetratge de ficció amb "Cerdita" i que ve de triomfar a Sitges; "El mestre que va prometre el mar", l'adaptació del llibre de Francesc Escribano que es veurà a la Seminci de Valladolid; i les segones temporades de "Todos mienten" i "Cites Barcelona". Un dels projectes més esperats, com ha explicat a Catalunya Ràdio el director general de l'empresa, Carlos Fernández, és el de SuperThings: "Es basa en les joguines SuperThings, que curiosament (no n'era conscient) són de l'empresa catalana Magic Box Toys. Hem generat una relació estupenda i, juntament amb altres coproductors, estem tirant endavant un projecte molt ambiciós."  L'actual CEO de Filmax, Carlos Fernández (Filmax) Una producció a la qual s'auguren molts èxits, tenint en compte la gran fal·lera pels SuperThings per part dels més petits. Arribarà 24 anys després de la pel·lícula que va representar el punt d'inflexió de la companyia. Segons Fernández, al contrari del que podria pensar tothom, no va ser "REC" sinó "Els sense nom": "És una pel·lícula que ve amb un talent, que és Jaume Balagueró. Ens va permetre fer un gran salt a nivell internacional. Recordo quan es va passar a Sitges. L'equip d'internacional i jo érem a Milà quan va sortir que havíem guanyat el Méliès. Disfrutava veient els clients potencials veient el tràiler que havíem preparat. Veies com la gent s'espantava i no volien aixecar-se sense comprar la pel·lícula."  70 años soñando juntos. 🎬🍿 Todavía muy contentxs de haber celebrado con todxs vosotrxs nuestro 70º aniversario en el #71SSIFF. ¡Millones de gracias! ❤️ pic.twitter.com/0QikYOPhl0 Filmax (@filmax) September 27, 2023   Quin és el futur del cinema? Pel que fa a la radiografia del sector, de moment, des de Filmax diuen que les xifres de recaptació ja estan per sobre de les del 2019, com abans de la pandèmia. De fet, els últims anys s'han animat a entrar en el sector de l'exhibició confiats que hi ha futur, però sempre lligant cinema amb esdeveniments especials com els que ofereixen a les sales 4DX dels Filmax Gran Via de l'Hospitalet de Llobregat. I és que, segons Fernández, aquest és el cinema del futur: "Independentment que hi haurà cinemes de qualitat per a un públic que voldrà veure sempre les pel·lícules en una sala de cinema, les pel·lícules que tenen molts efectes especials o que són esdeveniments cinematogràfics són les que acapararan gairebé totes les sales." El cinema amb esdeveniments és l'aposta de futur de Filmax Així, apunten que aquest cinema espectacular serà el que prevaldrà. Hi haurà un nínxol de cinema d'autor amb les seves sales, però el cinema de classe mitjana que coneixem actualment està abocat al consum domèstic. A més, diu Fernández que passar per les sales donarà un plus de prestigi. "La pel·lícula que s'ha estrenat al cinema sempre tindrà una referència que la distingirà d'aquella que es va estrenar només a la plataforma. El valor és aquí. Si no, com distingim una pel·lícula que costa 100 milions d'euros de producció d'una que n'ha costat dos o tres?" Una empresa familiar amb imatge internacional Potser per aquesta capacitat d'adaptació als canvis en el moment just, Filmax ha sobreviscut fins avui amb bona salut. Han passat de ser una distribuïdora nacional a ser internacional, a convertir-se en productora, a entrar en el món de la televisió amb un producte estrella com "Polseres vermelles". I han tingut la visió de construir aliances amb competidors potencials que ells veuen com a aliats. Filmax va agafar renom internacional fa 40 anys gràcies als germans Julio i Carlos Fernández (Filmax) Actualment, malgrat ser una empresa familiar, molta gent creu que es tracta d'una multinacional. De fet, Carlos Fernández és el germà de Julio Fernández, que va ser qui va comprar la marca el 1983, fa 40 anys, i qui la va impulsar internacionalment. Abans havia passat per les mans dels Talaravich, els Balcázar o Manuel del Val (d'aquí el 70è aniversari), però ha estat en l'etapa de la família Fernández quan ha agafat una volada excepcional. Amb tot, com tot el sector, l'empresa ha viscut alts i baixos en una lluita constant: "Hem passat moments de tot tipus, brillants i difícils. El millor és que tot el que passa es viu intensament, dins una empresa relativament petita però amb una marca de referència. Molta gent se sorprèn quan li dius que és una empresa que neix a Catalunya, amb 70 anys d'activitat ininterrompuda aquí." La seva mítica cortineta abans de moltes pel·lícules amb la inconfusible veu de Constantino Romero encara perviu a la memòria de molts espectadors. Ara fa uns anys la van canviar per un equilibrista sobre un filferro que apareix abans de cada una de les seves pel·lícules. I és que volien remarcar que en l'audiovisual, cosa que no passa en cap altre sector, amb cada projecte has de començar de zero.