Coneixem els guanyadors de la primera edició dels Premis Ludi. Uns guardons que han distingit quatre prototips ideats per alumnes de diferents centres educatius de Catalunya. Un dels projectes, Picto Diari, creat per un equip híbrid d'estudiants de diverses universitats, serà desenvolupat al complet per la incubadora GameBCN i publicat per 3Cat. Parlem amb Oriol Boira, cap d'Arts digitals i Videojocs del 3Cat; Joan Francesc Bañó, de GameBCN; els guanyadors Júlia Campalans Andreu, Maria Bordera Cugat, Mirokshi Rojas Díaz i Jan Campalans Andreu, i Gina Tost, secretària de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya.
Els dies 29 i 30 d'octubre se celebra la cinquena edició de l'Indie Dev Day a les cotxeres de Sants de Barcelona. Una cita imprescindible per conèixer iniciatives independents del món dels videojocs. Parlem amb el director de l'Indie Dev Day, Daniel Santigosa.
El proper dijous, 29 de setembre, comença la tercera edició del VAG Experience, l'esdeveniment de tres dies on Amposta es converteix en el centre de la cultura digital. A més, ho fa amb tota la seva immensitat que la pandèmia no va permetre els dos últims anys. Ens n'expliquen tots els detalls Sandra Mora i Joan Garcia.
El periodista Albert Garcia és al Japó per cobrir el Tokio Game Show i ens envia una sèrie de comunicacions exclusives amb tot el que està vivint. Aquí ens explica des de com ha aconseguit el visat, que és el que espera a l'arribar, com ha passat el viatge en avió i les primeres sensacions.
Kurt Melcher és el director executiu d'eSports a Intersport i Robert Morris University a Chicago, IL. A través dels seus esforços, RMU es va convertir en la primera universitat a reconèixer els esports electrònics com a part del departament atlètic i oferir beques esportives als jugadors, i ajudar a legitimar el món dels esports col·legiats. En Francesc Xavier Blasco l'entrevista per al "Generació digital".
Sound Cool és un projecte de música col·laborativa per a les aules que ve auspiciat per la Universitat Politècnica de València. El seu objectiu és fer molt diferent l'aprenentatge de la música a les aules, fent molt fàcil que grups de nois amb formació musical diversa puguin fer música en conjunt.
Al Sónar+D hi havia l'"start-up" Garden, on diverses petites companyies presentaven productes de cara al mercat més pensant en el públic que no pas en l'experimentació sonora, però tot i això, n'hi havia alguna de molt curiosa, com HumOn, que converteix en partitura i en un àudio qualsevol melodia que taral·legem.
Tothom sap que els avenços tecnològics han fet possible tota mena de fantasies cinematogràfiques, però que no n'hi ha prou amb els efectes especials per fer una bona pel·lícula. Avui us portem una pel·lícula tècnicament revolucionària, però que està considerada com una de les pitjors pel·lis del món: Robot Monster!
El divendres 25 de maig, dins del cicle de conferències del CCCB "Tecnologia, sobirania, globalització", va visitar el nostre país l'economista Linda Weiss per parlar sobre com les polítiques d'inversió i seguretat dels Estats Units l'han portat a ser el líder tecnològic mundial i com pot canviar tot això amb l'administració Trump.
De tant en tant ens agrada parlar de la tasca dels viquipedistes catalans i més concretament d'Amical Wikimedia. Sempre passen coses al voltant de la viquipèdia, sempre hi ha trobades i esforços perquè la informació sigui sempre més i millor. Avui volem parlar de dues notícies importants relacionades amb aquesta entitat.
Comentem les primeres impressions de "Rime", el videojoc de Tequila Works del qual tothom parla. Apareix aquest divendres 25 i fins i tot parlem amb un dels seus responsables, Raúl Rubio. L'Albert Garcia, de l'equip del "Generació digital" de Catalunya Ràdio ja hi ha jugat.
Conversem amb Liam Patton, CEO de la desenvolupadora catalana Big Games que ha fet el videojoc de l'univers de la pel·lícula "Reservoir Dogs" i que aquest any celebra el 25è aniversari. En la conversa amb Liam, coneixem detalls del desenvolupament, anècdotes, la seva jugabilitat i ens diu alguna exclusiva. El videojoc és per a majors de 17 anys i es pot jugar en PC i MAC.
Avui dia ja no ens sorprenem quan veiem una televisió amb funcionalitats d'internet, però què pensaríeu si us diguessin que ara fa 21 anys algú ja estava desenvolupant aquesta idea? Això és el que va passar amb Zenith, una de les empreses d'electrònica de consum més innovadores de tots els temps! Albert Garcia ens explica la història d'aquesta marca.