L'Andy falla un triple a l'últim segon d'un partit quan la Liv era just a sota de la cistella i li havia demanat que li passés la pilota, però ell se juga el triple i perden. Aquest incident li fa perdre la confiança en ell mateix i, quan s'enfronten amb un fantasma triple que amenaça la ciutat, no n'encerta ni una. Per capturar el fantasma, l'Andy haurà de recuperar la confiança en ell mateix i recordar la importància de treballar en equip.
La Liv té tantes ganes de provar un blàster espectral que els ensenya la senyoreta Jones, que l'agafa sense permís per anar a lluitar contra un fantasma. Hi va tota sola i sense dir res mentre tots els altres estan distrets. Però quan dispara el blàster contra el fantasma, no aconsegueix ben bé l'efecte que s'esperava, sinó ben al contrari: el fantasma passa a mode augmentat i la Liv s'adona que la situació se li has escapat de les mans.
L'Andy presumeix davant de tots els companys de classe de ser un gran nedador i s'inventa unes gestes increïbles a l'aigua. Sorpresa per la inventiva del seu germà, la Liv revela davant de tothom que ni tan sols sap fer crol. Avergonyit i dolgut, l'Andy s'enfada molt i els germans no paren de discutir tota l'estona en comptes de concentrar-se per lluitar contra un fantasma que, quan toca una persona, li canvia el to de veu o, fins i tot, la deixa muda.
El dia de l'aniversari de l'Andy, la família i els amics li organitzen una festa sorpresa, i la Liv s'enriu d'ell perquè troba que ja no té edat per jugar amb joguets de nen petit. Però justament en plena festa, apareix un fantasma molt perillós que fa que totes les víctimes es comportin com si fossin nens petits. Els membres de la Ghostforce s'hauran d'afanyar a capturar-lo abans que tot Nova York no acabi sent com d'escola de pàrvuls impossible de controlar.
La senyoreta Jones explica als nois de la Ghostforce que ha d'actualitzar el Brillant per incorporar-li unes prestacions noves que té. A la Myst això no li fa gens de gràcia, perquè li sembla que amb aquestes prestacions, el Brillant podrà sortir a lluitar tot sol i la senyoreta Jones ja no necessitarà més la Ghostforce. Per això, quan apareix un fantasma insisteix a anar-hi ells tres sols sense el Brillant, que precisament no està a punt perquè s'està acabant d'actualitzar. Però capturar el fantasma no serà tan fàcil com es pensava.
El professor Pascal fa un joc de mans amb cartes al Mike, a l'Andy i a la Liv. El Mike sempre descobreix els trucs dels números de màgia, però en aquest cas no el veu i no pot parar de pensar-hi. Ni tan sols quan apareix un fantasma que es fusiona amb la baralla de cartes i les comença a llançar com si fossin projectils gegants per tot Nova York. Fins que el Mike no faci cas als seus companys i se centri en el que ha de fer, no li podran parar els peus al fantasma.
La senyoreta Jones s'adorm mentre estudia un fantasma de nivell 8. Quan l'Andy, la Liv i el Mike arriben al laboratori amb moltes ganes d'entrenar-se i la troben adormida, l'Andy agafa el fantasma per entrenar-se sense dir-l'hi a ella, i això que els seus companys l'avisen que és una imprudència. Tot i la seva aparença, el fantasma és més perillós del que sembla i s'escapa de la sala d'entrenament. No serà gens fàcil capturar un fantasma que es teletransporta.
L'Andy s'ofereix a cuidar el gos del professor Pascal perquè ell pugui anar a fer una conferència, però li surt l'oportunitat d'anar a veure el jugador de bàsquet Michael Collins, el seu gran ídol i pare del Mike, i deixa el gos al laboratori amb la senyoreta Jones. Quan els nois marxen, es desperta un fantasma que s'escapa del laboratori i comença a fer malifetes per la ciutat. Hauran d'interrompre el partit de bàsquet per salvar Nova York d'un fantasma molt pelut!
Tots els alumnes preparen el ball de l'institut amb il·lusió menys el Mike, que li fa vergonya ballar davant de tothom perquè es pensa que no ho fa prou bé. Un fantasma molt estrany es desperta a la biblioteca i, quan surt al carrer, es fusiona amb un altaveu i comença a recórrer tota la ciutat deixant un rastre de bombolles amb persones a dins que es veuen obligades a ballar.
El Mike està frustrat perquè diu que no li surt res com tenia previst. Els seus amics arriben tard al museu i no poden fer la visita que ell havia planificat. Llavors, quan s'han d'enfrontar amb un fantasma que omple tota la ciutat d'escuma, els plans que el Mike fa per neutralitzar-lo tampoc surten bé... Gràcies a l'experiència d'avui, el noi s'adonarà que de vegades, perquè tot surti bé, s'ha de saber improvisar.
El Mike escriu un programa per millorar les prestacions del Brillant, però l'únic que fa és desajustar-lo del tot. La senyoreta Jones, que no en sap res, insisteix que el Brillant vagi amb la Ghostforce a capturar un fantasma que fa dormir tothom que troba. Però el Brillant no en fa ni una del dret i tots veuen clar que li passa alguna cosa estranya.
La Charlie organitza un concurs pels fans de la Ghostforce i la Liv és la més ràpida i encerta totes les preguntes. Segons ella, gràcies a un amulet de la sort. A mig concurs apareix un fantasma amb forma de cabdell de fil que es fusiona amb l'amulet de la Liv i transforma la gent en cascavells. La Liv haurà de recuperar la confiança en ella mateixa per vèncer el fantasma encara que no tingui l'amulet.
El professor Pascal proposa experiment als alumnes: han de passar un matí amb una persona amb qui normalment no es fan gaire per descobrir què tenen en comú. Es formen unes parelles molt curioses amb alumnes que tenen interessos molt diferents. Mentre la Liv mira de trobar punts en comú amb una noia amb qui sembla impossible que en tingui cap, apareix un fantasma magnètic molt inquietant que, si s'ajunta amb la seva parella, pot ser molt perillós.
El Mike li explica a l'Andy que ha quedat amb la Charlie per anar a una exposició de fòssils. L'Andy troba que no hi pot haver res més avorrit i convenç el Mike perquè prepari una cosa romàntica i es posi elegant. El Mike es torna insegur i ja no s'atreveix a proposar res, ni tan sols quan s'enfronten amb un fantasma amb forma de galeta gegant que no hi ha manera de capturar.
El Mike vol presentar un invent a un concurs però encara l'ha d'ajustar perquè no li acaba de funcionar. El Rajat també es presenta al concurs i el seu invent, a més de ser espectacular, funciona perfectament. La Liv s'ofereix a ajudar el Mike, però a ell li sembla que ho ha de fer tot sol. Mentre lluiten contra un fantasma que fa levitar tot Nova York, el Mike s'adona que potser no hi ha cap mal a demanar ajuda per fer les coses.
La Liv, el Mike i l'Andy fan una sortida amb tota la classe a la torre Kasenti, equipada amb els últims avenços tecnològics. Quan hi arriben, troben un grafiti recent que representa el Drake com a rei del bàsquet. Quan el director i un policia l'acusen d'haver fet el grafiti, el Drake acusa la Liv, que havia agafat uns esprais que hi havia per terra. En aquest moment, apareix un fantasma que es fusiona amb un esprai de pintura i comença a deixar un rastre de pintura de colors per tot Nova York.
El Mike està molt content perquè ha quedat per passar la tarda amb el seu pare, però el Michael Collins és un home molt ocupat i se n'ha descuidat... L'Andy i la Liv se'n van amb els pares i una amiga cap a la fira, però la senyoreta Jones els truca perquè vagin a capturar urgentment un fantasma que està omplint de sorra tot Nova York. També els hi ajuda el Brillant, que es comporta d'una manera una mica curiosa.
A casa els Baker fan neteja de coses velles. L'Andy es vol desfer d'una càmera de fotos instantània perquè la considera un trasto vell que ja no serveix per res, però la Liv està segura que els seus pares la voldran conservar. Llavors, es desperta un fantasma que dormia enmig de tot pòsters de pel·lícules velles i de seguida es fusiona amb la càmera de fer fotos. I el flaix de la màquina es torna una arma molt poderosa pel fantasma.