El 9 de gener passat, el Barça va anunciar que l'empresa turca Limak s'encarregaria de la renovació del Camp Nou. La tria d'aquesta desconeguda companyia es va basar en dos factors: el preu més baix ofert de tots els presentats i el compromís de fer la primera part de les obres en un any i mig. Nihat Özdemir, president de Limak Holding (FC Barcelona) Limak argumenta que va poder fer una oferta del cost de l'obra sensiblement inferior al dels seus competidors perquè veu aquest projecte com una manera d'obrir-se als mercats europeu i sud-americà. Per a l'empresa turca fer el nou Camp Nou és gairebé una acció publicitària, i per això ha decidit reduir els seus marges de beneficis. Consideren més important la reputació que els dona treballar per al Barça que el guany econòmic que els pot donar l'obra. Spotify Camp Nou (FC Barcelona) Un altre factor per poder oferir un preu més baix que els seus competidors és la manera que Limak té de negociar amb els proveïdors. Els turcs pacten els preus dels materials amb molts mesos de previsió per evitar els efectes de la inflació o d'altres imprevistos.   Com s'ho farà Limak per poder acabar la primera part de les obres en un any i mig? D'entrada, amb molts treballadors. Començaran les feines uns 700 obrers i s'arribarà a un pic de 3.000, dels quals un 30% seran estrangers, tal com han fet en la seva última gran obra, l'aeroport de Kuwait. Es treballarà en dos torns de vuit hores, de dilluns a dissabte. Limak utilitzarà 6 grues gegants úniques al món que són de la seva propietat i que ara estan, precisament, a l'aeroport de Kuwait. Són grues amb braços de 85 metres que permetran ser instal·lades a l'exterior del camp i treballar dins, sense haver-les de col·locar a la gespa. Grues usades per l'empresa turca Limak a l'aeroport de Kuwait (Limak Construction) Al mes de juny començarà la demolició de la 3a graderia. Es dividirà en 12 sectors i mentre s'enderroqui s'aniran fent les obres de la 1a i 2a graderia. A l'octubre ja hauria d'estar enderrocada tota la 3a graderia. Limak no fa l'obra sola. S'ha unit a la constructora catalana Vopi, l'enginyeria madrilenya Ghesa, la companyia australiana Robert Bird i el despatx de Londres Woo Architects. L'aliança amb aquestes empreses de prestigi ha permès a Limak guanyar-se la confiança dels inversors de l'Espai Barça, que sempre han estat molt a sobre del procés de licitació de l'obra. Compareixença sobre el finançament de l'Espai Barça (FC Barcelona)