Dijous Banyoles tornarà a ser l'epicentre de la veu amb la nova edició del festival (a)phònica. Música, experiències úniques i veus singulars fins diumenge amb un cartell que inclou Kiko Veneno, Alosa, L'arannà, El Petit de Cal Eril, Anna Andreu i Gavina.mp3. En parlem amb els seus responsables.
ESCOLTA-HO ARA

Sónar obre avui les portes i com cada any hi anem per parlar amb alguns dels protagonistes de la jornada inaugural, com la lleidatana Mercè, que hi estrena disc i espectacle. També captarem l'ambient que es viu al recinte de Fira Gran Via de l'Hospitalet de Llobregat, única seu en aquesta edició del festival marcada pel canvi de direcció. Foto: Nerea Coll.

L'any 1996, la discogràfica catalana Cosmos va publicar dos discos que canviarien la història de la música electrònica catalana i espanyola: "Palais", de Madelman, i el disc homònim de Peanut Pie, el grup liderat per Aleix Vergés, DJ Sideral. Convidem el director de Cosmos, Albert Salmerón, perquè ens parli d'aquestes dues reedicions i així recordar una època daurada de l'electrònica barcelonina.

Dijous es lliuren els Premis Alícia, els guardons anuals de l'Acadèmia de la Música, i entrevistem un dels nominats: Momi Maiga. Volem que ens expliqui la seva història personal, que l'ha portat del Senegal a Catalunya, la seva passió per la kora, un dels instruments africans per excel·lència, i la gira del disc "Kairo", que l'ha portat a estar entre els nominats.

Aquest any, el Sónar presenta tota una sèrie de canvis respecte d'edicions anteriors. A més d'un relleu en la direcció del festival, per primer cop, l'espai Fira Gran Via de l'Hospitalet de Llobregat acull el Sónar de Dia i de Nit. D'aquestes modificacions i del cartell, en parlem amb Miquel Trullols, responsable de Comunicació, i el programador Christian Soares.

El dijous de la setmana que ve arriba al nou festival barceloní Blaumarí la gira de Sau, titulada "Un concert de pel·lícula", en què la banda repassa el repertori clàssic del grup mentre es projecten fragments de la pel·lícula biogràfica que s'ha d'estrenar al novembre. Convidem Pep Sala perquè ens parli d'aquesta gira i dels plans de futur de Sau.

Els preus i les condicions de les zones VIP de les grans gires internacionals s'estan disparant. Ho hem vist, recentment, amb la gira de Bud Bunny, però ja fa molt que els passis VIP generen molta polèmica. Sovint són caríssims i no compleixen les expectatives. Revisem el concepte de VIP i com s'ha mercantilitzat en els últims anys.

Aquesta setmana fa 50 anys de l'11 de juny del 1976, el dia que The Rolling Stones van debutar a Catalunya amb un concert, força accidentat, a la Monumental de Barcelona. En parlem amb el fotògraf Francesc Fàbregas i el periodista Jordi Novell, coautors del llibre "Black & Cat: The Rolling Stones. Barcelona 1976".

Amb tots els escenaris funcionant ja a ple rendiment, tornem al Parc del Fòrum per seguir la segona jornada del Primavera Sound. Parlem amb l'organització i amb dos grups catalans radicalment diferents: Renaldo & Clara, que estrena disc nou plenament pop, i Ósserp, referent de l'escena catalana de mètal extrem.

No ens volem perdre la primera jornada del Primavera Sound i ja ens acostem al Parc del Fòrum per viure les primeres hores del festival i entrevistar Ouineta, la primera artista programada. Obrim les emissions d'iCat des del Primavera i ho deixem tot a punt per a la transmissió en directe de Guitarricadelafuente.

Torna la música al Parc del Fòrum de Barcelona de la mà de la nova edició del Primavera Sound. Cinc dies intensos amb una programació inabastable. Repassem el cartell un any més amb Abel González, un dels responsables de contractació del festival.

La ciutat de Vic sempre ens ha donat grans bandes i músics. Ha sigut així històricament, però l'escena actual també és ben excitant. Doncs entre els històrics i els més nous hauríem de situar el grup Power Burkas. Ja fa tretze anys que estan en actiu, però ara en feia cinc que no publicaven disc nou. Els convidem ara que editen "Amb la fi al davant" perquè és tot un esdeveniment per a la música de Vic, i també per a la de tot el país.

Aquest cap de setmana Santa Coloma de Queralt i Tarragona acullen dos festivals musicals ben llaminers. Es tracta del Festival Maig, amb els britànics Temples de caps de cartell, i el Tetafest, el Festival de Música Feminista, amb Lia Kali i Queralt Lahoz. En parlem amb els seus responsables.

Si penses que de vegades a l'escena de música urbana en català li falta reivindicació i missatge, has d'escoltar "Dolenties", el tercer disc de la mallorquina Xisca Garau, coneguda artísticament com a Xisk. La convidem perquè ens presenti les seves noves cançons, que sonen més electròniques, més feministes i més reivindicatives que mai.

Aquest divendres Willie Nelson publica "Dream chaser", el seu 79è disc. Amb 93 anys, el músic nord-americà continua en actiu i sobre els escenaris. No és una excepció i forma part del club dels veterans juntament amb The Rolling Stones, Bob Dylan, Patti Smith o Chrissie Hynde.