El túnel del Bordar, a la Seu d'Urgell, incorpora un sistema pioner a Catalunya i l'Estat per protegir els ciclistes que hi circulen i que alerta els conductors amb senyals lluminosos perquè extremin la prudència i redueixin la velocitat. El sistema funciona amb un model basat en la  intel·ligència artificial: a través d'una càmera es detecta la circulació de bicicletes pel túnel i llavors s'activa un senyal lluminós que avisa els conductors i els obliga a reduir la velocitat fins a 60 km/hora dins del túnel. El sistema ha començat a funcionar a la carretera N-145 entre la Seu d'Urgell i Andorra, un punt amb alta circulació de ciclistes aficionats i professionals, perquè fan diversos circuits entre la carretera N-260 i l'N-145. Lourdes Puigdebarraca, subdirectora del Servei Català de Trànsit, explica que és una aplicació pionera: "És un sistema innovador, la càmera s'ha entrenat amb deep learning, ha après a reconèixer els ciclistes i, quan en detecta un, s'activa un avís en un panell dinàmic que avisa els conductors de la presència de ciclistes i emet un senyal de reduir la velocitat a 60km/hora." A Catalunya, aquest 2023 han mort 4 ciclistes a les carreteres. Per comprovar que els conductors respecten el límit de velocitat quan circulen ciclistes, els Mossos d'Esquadra faran també controls dinàmics de velocitat a l'accés i a l'interior del túnel. La mesura servirà sobretot per millorar la seguretat del col·lectiu de ciclistes, i ha estat ben rebuda per part de la Federació Catalana de Ciclisme. Joaquim Vilaplana, president de la Federació, ho considera un pas endavant. "És un avenç per a ciclistes i un avís a conductors. Sabem que el Servei Català de Trànsit fa passos endavant per millorar la seguretat del col·lectiu i aquest és molt important." El túnel del Bordar és un dels punts negres de la xarxa viària catalana; en els últims 15 anys hi ha hagut 22 accidents molt greus. També tenen un elevat índex de sinistralitat amb ciclistes les carreteres N-340, C-31, N-2 i C-35, generalment en cap de setmana i les tardes dels dimarts i dijous. A banda d'aquest sistema a l'N-145, el Servei Català de Trànsit també preveu reservar carreteres com a vies preferents per a ciclistes per reduir la sinistralitat. A Catalunya aquest 2023 han mort 4 ciclistes a les carreteres, i en els darrers 15 anys s'han registrat més de 6.000 accidents, amb 121 ciclistes morts.