El joc ha arribat al sector turístic per millorar l'experiència dels visitants. Vilanova i la Geltrú és una de les quatre ciutats triades de les ribes nord i sud de la Mediterrània per desenvolupar productes turístics gamificats. Es tracta del projecte MedGaims, finançat per la Unió Europea.  El resultat són deu jocs que es poden trobar a l'app anomenada Agency of Secrets: converteix el visitant en un agent secret, que podrà resoldre els misteris que se li van plantejant i conèixer la ciutat d'una manera diferent.  Joc Capes d'història pels carrers de la Geltrú (Montse Jené i Riba-Catalunya Ràdio ) Les "missions" dels visitants Un cop "reclutat", el nou agent secret es pot moure per l'app i decidir quin tipus de joc tria. N'hi ha d'analògics, de digitals i de realitat virtual. Com més jocs jugui i més enigmes resolgui, podrà accedir a més continguts de l'aplicació, com ara vídeos, avatars i curiositats de la ciutat. Agency of Secrets proposa 10 jocs, 267 enigmes, 460 punts d'interès cultural i 35 km de rutes pels carrers de la capital del Garraf. Descobrint els secrets de les façanes de la Geltrú (Montse Jené i Riba-Catalunya Ràdio) Deu jocs per triar i descobrir els misteris de Vilanova Els jocs s'anomenen Ànimes (joc de realitat virtual), Underground (joc de realitat virtual), Capes d'història (joc de carrer), Escapebook, la biblioteca secreta (llibre d'enigmes), El setè llibre (app i presencial), L'avi (app i presencial), Gastrosecrets, els guardians del receptari (joc de carrer), Surge et ambula (joc de pistes) i Contrabandistes (joc de taula i visita al Museu). Cada participant pot fer els que vulgui, però, si els fa tots deu, té la visió completa de la història i els secrets que amaga la ciutat. Joc virtual anomenat Underground (Montse Jené Riba-Catalunya Ràdio) Desestacionalitzar el turisme a Vilanova La directora d'art i disseny gràfic del projecte MedGaim Vilanova, Helena Ribes, té clar que el desenvolupament d'aquests jocs permetrà no només desestacionalitzar el turisme, sinó crear llocs de feina qualificats de disseny i gamificació en l'àmbit turístic i incrementar el flux de visitants, que se sentiran atrets per aquests nous productes situats en destins turístics no massius. "Als participants se'ls proposa conèixer una localitat, una història i unes tradicions a través del joc. En comptes de fer-ho de la manera tradicional, que és fent visites o veient museus, hi ha aquesta capa de joc, que fa que l'experiència guanyi un plus." L'opinió dels participants Per jugar al joc Underground, un dels més espectaculars, cal reservar hora a través de l'aplicació i anar al Neàpolis de Vilanova i la Geltrú. Allà, amb les ulleres de realitat virtual i un comandament de rajos làser a cada mà, el visitant viatja pels túnels subterranis de la ciutat i va passant d'un espai a l'altre quan aconsegueix desbloquejar codis secrets amb la informació visual que va rebent. La Lídia, una participant, ha quedat impactada. "Ha estat molt divertit, una experiència molt curiosa, perquè et fiques en un lloc que no coneixes i és emocionant perquè és tan real, que jo era en un altre món, era com trobar-te al passadís i anar descobrint una porta i una altra." "Fins i tot agafes una cosa amb la mà i de cop i volta s'encén, m'ha agradat. M'ha impressionat quan tenia el sostre baix, i de cop m'he trobat dalt d'una caixa. He tingut sensació de vertigen." El joc Underground fa que el participant agafi coses de manera virtual (Montse Jené Riba-Catalunya Ràdio) L'Àlex ho descriu d'una manera semblant, encara amb la sensació d'haver estat en un altre lloc. "Ha estat espectacular, perquè estàs totalment immers en un entorn que per a mi era real, un entorn de  360º. Era una altra realitat, una pinacoteca, on havies de creuar un quadre després d'esbrinar quin era." "Després desbloquejaves un codi i entraves en un túnel secret, t'havies d'enfilar sobre unes caixes i realment tenies sensació que et trobaves a una alçada, encara que en realitat no t'estaves movent. Ha estat molt divertit." Tunels secrets del joc Underground (Montse Jené Riba-Catalunya Ràdio) Per contrast, un dels altres jocs, anomenat Capes d'història, és un joc de carrer, en què, seguint les instruccions d'una llibreta física que pots obtenir o descarregar-te en una tauleta, vas caminant pels carrers de la Geltrú o bé del centre de la ciutat o de Baix a mar, descobrint racons i detalls amagats a les façanes de les cases que sovint passen inadvertits.  Hi ha experiències per a totes les edats: per a famílies amb nens o d'altres de més pensades per interessar els adolescents. Pot fer d'agent secret una persona o un grup. Resolent els enigmes de la Geltrú en grup (Montse Jené Riba-Catalunya Ràdio) L'Agency of Secrets ha estat creada en el marc del projecte MedGaims, Gamifications for Memorable Tourist Experiences, finançat per la Unió Europea (Mediterranean Sea Basin Programme) amb un total de 2.400.000 euros, en col·laboració amb l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, i també s'ha replicat a Itàlia, el Líban i Jordània, per integrar la gamificació com a eina útil en les estratègies públiques de gestió de destinacions turístiques. Podeu escoltar els àudios d'aquesta proposta i de tots els reportatges sobre turisme que teniu cada setmana a Catalunya Informació, a través de la web del programa "Un país per voltar".