L'estació de la Sagrera encara trigarà uns anys a donar servei als usuaris, però ja ha encarat el principi del final de les obres, segons ha explicat l'enginyer de camins Alberto Alcañiz, coordinador tècnic d'Adif d'Alta Velocitat, en una visita organitzada per als mitjans. L'alta velocitat començarà a passar per l'interior de la futura estació d'aquí un any i mig. Aleshores ja no circularà cap tren en superfície. El 2026 l'alta velocitat ja passarà per dins de l'estació de la Sagrera (Catalunya Ràdio/Joan Garcia) Cap a finals del 2025 o principis del 2026 ja estaran a punt tots els serveis d'alta velocitat, que permetran descongestionar l'estació de Sants, on les sis vies que hi ha són insuficients per absorbir el trànsit ferroviari creixent de la ciutat de Barcelona i les necessitats de manteniment dels trens. La Sagrera descongestionarà l'estació de Sants (Catalunya Ràdio/Joan Garcia) Amb la Sagrera, es resoldrà el problema, assegura Alberto Alcañiz: "A la Sagrera tindrem una zona de tractament tècnic de trens amb deu vies de manteniment que permetran descongestionar Sants. Ara aquests serveis de manteniment, càtering, etc., o bé ocupen una via de l'estació de Sants, o bé s'han de portar a una altra zona com és Can Tunis. Aquí aquest problema desapareix." Per ara, però, encara no hi ha data perquè els viatgers puguin fer servir l'estació de la Sagrera per agafar un tren. Això depèn del projecte arquitectònic que encara s'està redactant.   Una obra complexa Actualment, Adif està executant la coberta, de més de 50.000 metres quadrats, una superfície equivalent a cinc illes d'edificis de l'Eixample. Just a sobre, es farà el parc urbà més gran de Barcelona. Ja s'ha executat el 70% del projecte (Catalunya Ràdio/Joan Garcia)   És la construcció més complexa en aquest moment, explica el coordinador d'Adif: "Aquesta coberta permetrà unes grans entrades de llum just al mig de les andanes i, a més, ha de suportar tota la càrrega del parc que hi haurà a sobre. Des del punt de vista de l'enginyeria, el més complex és això." Aquesta coberta singular es fa en dues fases. Ara s'està construint la coberta del costat mar. Quan estigui feta i s'hi pugui traslladar el trànsit ferroviari, es començarà a construir la de banda muntanya. La construcció de la coberta és la fase més complexa del projecte (Catalunya Ràdio/Joan Garcia) Per ara s'ha executat prop del 70% de l'obra projectada, i actualment hi ha una dotzena de contractes en funcionament.