Anar a la navegació principalAnar al contingut

TikTok, en el punt de mira

"L'efecte TikTok": La preocupació per la desinformació a les xarxes

TikTok és, actualment, la plataforma digital en què la desinformació s'ha convertit en la reina per excel·lència. Milers i milers de vídeos amb especulacions es difonen diàriament per aquesta xarxa.

03/03/2024 - 15.39 Actualitzat 25/04/2024 - 13.22

"L'efecte TikTok": La preocupació per la desinformació a les xarxes

El mal ús que es fa de les xarxes socials està contaminant el món sencer de desinformació. La cara més lletja de la nova era digital ha fet emergir una nova preocupació social de primer ordre.

A la xarxa TikTok es poden trobar històries sense fonaments al voltant d'assassinats, acusacions falses, judicis socials sense proves ni cap fonament, però que amb milions de visualitzacions empenyen els creadors d'aquests continguts tan perillosos a continuar difonent aquesta desinformació, sense pensar en les conseqüències que té la viralització d'aquests continguts.

A TikTok és molt fàcil viralitzar ràpidament continguts falsos o perillosos (3Cat)

És l'algoritme qui en viralitza el contingut, independentment de la perillositat i del mal que provoca. Ho fa en una xarxa en què aconseguir visualitzacions en vídeos d'un minut sense la informació completa és molt més fàcil que en qualsevol altra plataforma, com ara Instagram o Twitter.

En comparació amb altres xarxes com Instagram o Facebook, la viralització de continguts amb desinformació és molt més efectiva a TikTok (3Cat)

L'addicció per aconseguir audiència i rellevància social a qualsevol preu i la creixent tendència a consumir aquesta mena de continguts posa aquesta plataforma en el punt de mira. La falta de regularització dels continguts emesos a TikTok fa que desaparegui el filtre per censurar el que és perillós. El públic vol més vídeos, encara que siguin socialment reprovables, i hi ha qui replica aquestes actituds amb l'esperança que els doni més notorietat a les xarxes.

A TikTok, és l'algoritme qui en viralitza el contingut, independentment de la perillositat i del mal que provoca (3Cat)

"L'efecte TikTok" és un reportatge de Katie Rice per a la BBC.