Sovint entres en un supermercat pensant, innocentment, que només comprarà allò que has anat a buscar... i acabes agafant més coses que no preveies! Potser és el fruit d'una mala decisió, però Albert Vinyals, expert en psicologia del consum, et demostra, amb la col·laboració d'Elisenda Carod i Biel Duran, que els supermercats ho tenen tot molt ben estudiat.           View this post on Instagram                       A post shared by Catalunya Ràdio (@catalunyaradio) Així doncs, quines són les 5 trampes que et planteja un supermercat? 1: Cap on vaig? La distribució dels productes té en compte la mirada del client i la ruta que pot seguir. Per exemple, a l'entrada trobem productes vistosos (com la fruita o la verdura) o veiem que les llaminadures estan col·locades a l'alçada dels nens. 2: Jugar amb la il·luminació La distribució de llums del local suggereix una ruta que passa per tots els passadissos, intentant evitar les compres curtes. 3: Els productes de primera necessitat Coses com el pa, la llet o la carn normalment estan ubicats al fons del supermercat, perquè l'hagis de creuar tot. 4: La ubicació dels productes llaminers Com que són els productes menys sans, els supermercats els ubiquen en una zona propera a l'entrada que ens desperta la part més impulsiva i menys racional. 5: La tria de la marca Per què decideixes una marca i no una altra? El preu i l'etiquetatge, factors clau.