Els millors temps del test de Sepang Si una cosa ens ha ensenyat aquest primer test oficial de pretemporada de MotoGP al circuit de Sepang (Malàisia) és que totes les motos de la classe reina d'aquesta temporada són millors que les de l'anterior; a la vista dels temps assolits, en quatre casos per sota de 57s, i 10 pilots per sota de l'anterior rècord, fins i tot el debutant de la categoria. La Ducati i l'Aprilia són millors; les KTM/GasGas, també. I en el cas de les motos de les concessions, Yamaha i Honda, han fet passos endavant; encara que els matisos són importants. Bagnaia, al davant (Foto Ducati) Després de 3 dies, Bagnaia, Martín i Bastianini han encapçalat la taula de temps, però també estan davant en ritme (ara bé, diria que per ritme fins els 8 primers estan en marges semblants). La Ducati 2024, la del nou motor, nou escapament i nova aerodinàmica segueix sent la moto a batre, i per tant la que et pot proporcionar la important primera fila de graella. Jorge Martín, que tenia algun dubte amb l'aero nova, finalment se la queda; ell s'expressa convençut, però ja sabem que ell vol sempre lluitar amb les mateixes armes que els rivals directes. Aleix, amb disfressa de test (Foto Aprilia) El bon paper de les Ducati 23 (germans Márquez i Diggia) i l'Aprilia 24 (Aleix) és també palès, mentre KTM genera algun dubte més, i les japoneses encara no hi són. A Yamaha és sempre millor escoltar Fabio Quartararo que no pas el director d'equip, Maio Meregali, perquè parlen en sentits diferents. A Honda, Mir ha declarat: "Ho vaig passar tan malament l'any passat que em fa por que això sigui un miratge"; i Marini reconeix que els costarà.   Àlex Márquez (del comunicat del Gresini Racing Team): "Hem anat entenent millor la versió 2023 de la Desmosedici i he de dir que hem fet molts canvis. La moto és diferent en la distribució de pesos, i crec que ens hi hem adaptat bé. Hem tingut temps per trobar el ritme. Els temps són bons, però no és el més important durant els testos." Aleix Espargaró (de roda de premsa): "Es díficil d'explicar, però canvia la forma de conduir la moto, de manera que sembli una revolució. Es condueix totalment diferent. El pas per revolt en aquest test és una barbaritat respecte del gran premi de l'any passat, i va molt amb el meu estil de conducció." Marc Márquez (de roda de premsa): "Surto satisfet perquè no m'he estancat en cap moment. Però no estic al nivell d'ells (Pecco, Jorge, Enea i el meu germà Àlex) aquí a Malàisia. La clau serà quantes voltes necessitaré cada gran premi per assolir un bon nivell. Amb aquesta moto vaig arribar al que pensava que era un límit i a poc a poc he millorat. De volta ràpida estic a mig segon, per ritme no estic tan lluny, però en un gran premi no pots fer tantes voltes. Si m'hagués cregut les expectatives, hauria caigut en el pànic els dos primers dies. Tinc clar l'objectiu, vull gaudir al meu garatge. Si no estem més a prop, que no s'estengui el pànic."   Àlex ha baixat d'1,57 a Sepang (Foto Gresini) Si Espargaró està molt satisfet amb una moto que pesa més però que és més estable, Viñales ha de començar quasi de zero. La moto 23 l'havia acabat entenent. La 24 no s'ajusta tant al seu estil "stop&go", és més del pas per revolt que sí que dibuixa l'Aleix. Per altra banda, a favor de Marc Márquez hi ha que Sepang no és precisament el seu circuit favorit, com tampoc Qatar, escenari dels dos darrers dies de test el 19/20 de febrer.  Menció especial mereix Pedro Acosta (GasGas). 9è al global i millor KTM aquest darrer dia de test: "Si tothom va a totes, jo també, dins de les meves possibilitats. Ha estat guai. Deu dies aquí i sis rodant passen factura, no soc Superman."   I,finalment, el segon equip Aprilia, el Trackhouse (propietat d'un ex pilot de Nascar) ha fitxat Davide Brivio de director màxim. Brivio, ex Suzuki, ha tingut una etapa a la F1 amb Alpine, però sembla que les motos són més el seu ambient.