Fa pocs dies, en una de les interminables rodes de premsa en què Marc Márquez ha hagut de tirar pilotes fora sobre el seu futur, establia que quedar-se a la seva zona de confort era seguir a Honda. Al comunicat d'avui de l'equip Gresini en què es confirma el fitxatge per l'equip italià, el Tro de Cervera diu: "Estic emocionat amb aquest nou desafiament. No ha estat una decisió fàcil perquè és un gran canvi en tots els sentits. Però de vegades a la vida és important sortir de la teva zona de confort i canviar per seguir creixent. Pel que fa a la moto, sé que hauré d'adaptar el meu estil de pilotatge, i no serà fàcil. Però estic segur també que tot el Team Gresini m'ajudarà molt. Tinc moltes ganes de conèixer-los a tots i començar a treballar-hi. M'agradaria donar les gràcies a la Carla (Padovani), el Carlo (Merlini) i el Michelle (Masini) per la confiança i el respecte que m'han demostrat."   Padovani parla al davant d'una imatge seva, el dia de la presentació de l'equip 2023 (Foto Gresini Team) I atenció quan reconeix que els membres actuals del seu equip l'han aconsellat com a amics i també li han recomanat que marxi. Aviam quina dimensió pren aquesta confessió per a ells. Reconeix a DAZN que amb ell se'n va Javi Ortiz, la persona encarregada dels neumàtics dins del repsol Honda, part del seu dream team. I reconeix que ha intentat endur-se Santi Hernández, el seu cap tècnic, però no ha estat possible i no vol desfer el Repsol Honda. Marc Márquez fent broma amb Javi Ortiz (Foto Alejandro Ceresuela)   Setmana de bojos a @motogp ✅@marcmarquez93 - @GresiniRacing - @HRC_MotoGP ➡️@polespargaro - @KTM_Racing 💣@Marco12_B operat però viatja ⚠️El mundial més apretat en 30 anys! #universmotogp pic.twitter.com/2e99eWQjYC Damià Aguilar 🎤 (@damCR) October 12, 2023   Guanyar i guanyar Hi ha qui ho veu diferent, que considera que la zona de confort és al Gresini Racing Team. Que la part valenta de la història és seguir empenyent amb Honda. Però és que el Marc tindrà 31 anys quan comenci a competir el 2024, i necessita tornar a guanyar per justificar tots els sacrificis físics que ha hagut de fer (encara que no exclusivament). Complir el seu contracte amb els japonesos hauria estat lluitar contra una paret. Ara bé, i encara que tingui només una Ducati satèl·lit, l'opinió pública li exigirà resultats des del primer moment. Hi ha qui pensa que arrasarà. De ganes no n'hi faltaran, és el seu ADN. I a l'equip, pots imaginar-te que li ha tocat la grossa amb el patrocini que aportarà el pilot, i que podran ampliar pel seu compte. El contracte és per un any només; evidentment, de cara al 2025 serà al mercat i Ducati (aquí ja no crec que parlem estrictament d'equips, és clar) podrà seguir desitjant tenir-lo. De la banda de l'equip, Padovani declara: "És un moment històric per a la família Gresini. El fet que Marc Márquez hagi escollit pilotar per a nosaltres la pròxima temporada és absolutament fantàstic i estic supercontenta de fer-ho oficial. En menys d'una temporada hem establert una relació estreta amb el seu germà i acollirem el Marc de la mateixa manera. Estem convençuts que té tot el potencial per ser competitiu en la GP23 des del primer moment. Finalment, però no menys important, vull agrair a Fabio Di Gianantonio la seva professionalitat, i li desitgem tot el millor en el següent pas de la seva carrera esportiva."   Debutarà a València al novembre? Marc Márquez diu que sembla que sí, però que no està confirmat (Pecco Bagnaia pensa que allà farà el millor temps, segur). A la roda de premsa per a la premsa internacional al Mandalika, el Tro de Cervera diu que no pensa parlar de qualsevol altra oferta que hagi tingut durant aquest temps, per respecte; si bé confirma que una de les opcions (A, B, C) era quedar-se un any a casa. Diu que, al capdavall, l'equip Gresini és el que l'ha esperat. El Marc ha confessat que durant el GP de Misano estava convençut que renovaria i que després la situació va canviar. Que les darreres setmanes ha tingut molts dubtes, i que la decisió la va prendre dimarts al vespre després del Gran Premi del Japó. "Si vull protegir la meva carrera, haig d'afrontar un nou desafiament, que és Gresini. Necessito somriure dins del casc una altra vegada, i la resta vindrà." Els rivals que han compartit roda de premsa amb ell, Bagnaia i Martín, pensen que no li costarà gaire adaptar-s'hi. Pecco creu que lluitarà pel top 5 l'any que ve segur, mentre que Martín és més atrevit i creu que lluitarà segur pel títol. També el Marc s'ha ofert a Honda per acudir a final d'any (3 de desembre) al Honda Racing Thanks Day, en què la marca i els seus pilots celebren els èxits de la temporada davant dels aficionats.   Honda busca pilot El pilot del RNF Aprilia, Miguel Oliveira, confirma converses amb HRC per substituir Marc Márquez, aclarint des del Mandalika que Aprilia té una opció preferent per a ell per al binomi 2025-26, però per al 2024. Ell pensa que podria marxar. No pensa el mateix Massimo Rivola, el responsable de l'equip, que confirma a GPone.com que HRC també ha apuntat sobre Viñales. I que no pensa deixar escapar els seus pilots: "Hi ha contractes signats, no em toqueu els nassos!". Ah, i potser et demanes com és que s'havia anunciat una roda de premsa en solitari del Marc i després l'han canviada perquè compartís escenari amb Bagnaia i Martín. El pilot mateix va demanar-ho així, fent canviar la idea inicial anunciada.