En la 1a llista de la pianista Carmen Santamaría per al "Molt personal", la nostra convidada ens porta peces que han estat importants per a ella en el procés de formació musical i de descobriment del piano. També ens explica com es va introduir en la música.
ESCOLTA-HO ARALa pianista Carmen Santamaría ens presenta la música d'Arturo Dúo Vital, un compositor de Castro Urdiales, la terra de la nostra convidada. Amb la soprano Mireia Tarragó, la pianista Carmen Santamaría va gravar el disc: "Arturo Dúo Vital: Una voz en blanco y negro". Aquest és un dels projectes més personals de la nostra convidada.
En la 4a llista musical de Carmen Santamaría per al "Molt personal", la nostra convidada ens porta algunes compositores i intèrprets per qui sent una estima especial. En aquest "Molt personal", Carmen Santamaría reflexiona sobre les presències i les absències de la dona en la música.
En la cinquena llista de la pianista Carmen Santamaría per al "Molt personal", trobem música que està relacionada tant amb Budapest, ciutat d'aprenentatge tant musical com vital per a Carmen Santamaría, com amb professors que la van ajudar en el seu camí.
En la primera llista de la violinista Alexa Farré Brandkamp, ens parla de com va néixer la seva relació amb la música. Una vinculació intensa i des de sempre, gràcies a la seva mare i al seu entorn vital. Records i música es barregen en aquest primer "Molt personal".
Mentre sonen músiques importants en la trajectòria d'Alexa Farré Brandkamp, l'actual concertino de la Reial Orquestra Simfònica de Sevilla (ROSS) ens explica com li va anar una prova de violí que va fer de molt jove a Sevilla. Per cert, una prova que va resultar un punt d'inflexió en la seva carrera. Així sona la segona llista musical d'Alexa Farré per al "Molt personal".
Barcelona, Viena, Amsterdam, Berlín i Sevilla... En el seu tercer "Molt personal", la violinista Alexa Farré Brandkamp ens explica què li ha aportat viure a fora, lluny de casa, en ciutats diferents. Experiències enriquidores, però, de vegades, també difícils...
La violinista Alexa Farré Brandkamp, concertino de la Reial Orquestra Simfònica de Sevilla, ens explica la seva relació amb el seu instrument, un violí construït per David Bagué que té un so que la va captivar des del primer moment. Aquesta és la quarta llista musical d'Alexa Farré per al "Molt personal".
Alexa Farré Brandkamp se situa al present per explicar-nos com es va convertir en la concertino de la Reial Orquestra Simfònica de Sevilla (ROSS), i com s'ho planteja. Primera posició, primera cadira, dona i jove... Un repte del qual la nostra convidada és molt conscient. Arriba la cinquena llista de recomanacions musicals de la violinista Alexa Farré per al "Molt personal".
En la primera llista del director d'orquestra Francesc Prat, ens parla dels seus orígens musicals i de com era la vida d'un nen d'11 anys a Montserrat, on va estudiar. I ho fa mentre sona la música de Claudio Monteverdi, Tomás Luis de Victoria i György Kurtág.
Abans de ser director d'orquestra, Francesc Prat va ser instrumentista. Avui, peces de piano i oboè, dos instruments que estima especialment. Precisament, el nostre convidat diu que "l'oboè va ser el mitjà imprescindible per poder dirigir".
A la quarta llista musical del director d'orquestra i compositor Francesc Prat, el nostre convidat parla de persones que han confiat en ell, cosa que ha provocat un punt d'inflexió en el desenvolupament de la seva carrera professional. El director d'orquestra Ivor Bolton en seria un exemple.
Francesc Prat ens presenta, en la cinquena llista per al "Molt personal", la música que compon i la música que dirigeix. Avui veurem la dimensió real d'aquest músic, que va a l'essència i que compleix la màxima que diu que menys és més.
En la segona llista de Ferran Carceller Amorós per al "Molt personal", el nostre convidat ens presenta peces de banda que li agraden especialment. En aquest programa també parlarem de la feina que fa la Banda Municipal de Barcelona, on ell és timbaler solista, i li preguntarem per què una formació tan prestigiosa encara és força desconeguda per a la ciutadania.