Amb el periodista Roc Massaguer, "Outconsumer", convidem altres creadors de contingut per parlar de les novetats i noves tendències que s'imposen. Passem per Twitch, Youtube, Tik Tok, Instagram i totes aquelles noves plataformes que utilitzen per emetre aquests continguts. Els esports i els videojocs també tenen el seu espai.
Horari: dijous a les 13.05
Roc Massaguer "Outconsumer" comenta l'exitosa "Velada del Año 3", organitzada per Ibai Llanos, i que va col·lapsar Twitch. A l'última secció del "Popap" sobre creadors de continguts, repassa amb la Mariola Dinarès com ha canviat aquest món des del 2016.
El 19 de juny del 1998 veia la llum el videojoc Commandos, el primer supervendes espanyol de la història. Va aconseguir el n. 1 a més de 30 països i es va convertir en el videojoc creat a l'estat espanyol de més èxit a nivell nacional i internacional. En 25 anys acumula desenes de milions de còpies venudes. Mariola Dinarès i Roc Massaguer, "Outconsumer", han parlat al "Popap" amb el seu creador, Ignacio Pérez Dolset, que també és fundador del centre universitari U-tad.
Roc Massaguer, Outconsumer, com cada dimarts, ens posa al dia de les novetats del món dels creadors i creadores de continguts. Avui explica a la Mariola Dinarès com es prepara La Velada del Año III d'Ibai Llanos, amb algunes baixes, repassa la Kings League i el pas de TheGrefg per "Got talent", i la polèmica generada per Juan Guarnizo, un dels presidents de la Kings League. I afegim un altre concepte al nostre diccionari particular: NPC. Què és un "non-playable character"?
Mariola Dinarès conversa al "Popap" amb la tiktoker de cultura Bet Molina, que acaba de començar un podcast amb Viasona que es diu La Gira, i que consisteix a fer entrevistes a artistes de tot el panorama musical català i d'arreu dels països catalans. La cultura en català, diu, té encara poca representació a TikTok, i és un nínxol que cada cop interessa més a les empreses.
Roc Massaguer, Outconsumer, ens posa al dia de les últimes notícies del món dels creadors de continguts i, amb la Mariola Dinarès, parlen de la Queens League i la Kings League, en conversa amb Martí Miras, Spursito, president del Rayo de Barcelona, a qui ha fet l'himne Kiko Rivera.
Ha saltat als mitjans els últims dies per haver rebutjat fer un vídeo comercial en castellà al seu compte de TikTok, però Carla Clavera ja fa temps que ho peta amb els seus vídeos en aquesta xarxa social, on té més de 20.000 seguidors. Mariola Dinarès l'ha entrevistada al "Popap", i ens ha explicat que ha vist créixer molt el nombre de seguidors arran de la polèmica. El que més li agrada, però, és parlar de llibres a les seves xarxes.
Acaba d'arrencar la Queens League, competició germana de la Kings League de Gerard Piqué i Ibai Llanos, i Mariola Dinarès i Roc Massaguer, Outconsumer, ho comenten amb l'escriptora i creadora de contingut experta en futbol femení Andrea Menéndez Faya, que n'és comentarista oficial a Twitch i a Cuatro. Menéndez Faya fa molts anys que segueix el futbol femení, ha treballat al departament de comunicació de diversos clubs del futbol femení asturià i ha estat redactora en cap del web Futboleras.es. És autora de la novel·la juvenil ambientada en el món del futbol femení "13. Nadie las enseñó a ser grandes. Tuvieron que aprender por su cuenta".
Mariola Dinarès entrevista la comunicadora sabadellenca Xènia Casado, que entre altres coses ha treballat al programa "Canvi de xip", de TV3, s'ha encarregat dels directes en línia del programa "Operación Triunfo" i dels directes a Twitch a "Eufòria", amb Long Lixue. Ara presenta, juntament amb Berta Aroca, el programa "Loft", a iCat. Es va fer viral com a reportera de l'"APM?" a la final de la Kings League quan va fer que TheGrefg li firmés un autògraf en un lloc poc habitual...
Al "Popap", Roc Massaguer, Outconsumer, i Mariola Dinarès parlen amb Javier Ramello, cofundador de Herobeat Studios i desenvolupador d'Endling, Extinction is Forever, un videojoc sobre el canvi climàtic fet a Catalunya i que ha guanyat el Game Beyond Entertainment Bafta. Entre els idiomes del seu menú hi ha el català.
Al "Popap", Mariola Dinarès analitza el gran esdeveniment del cap de setmana, la Final Four de la Kings League, que s'ha fet a l'Spotify Camp Nou, amb Roc Massaguer "Outconsumer". Amb la Sílvia Creus repassem alguns exemples de la repercussió que ha tingut a les xarxes socials.
Diumenge, dia 26, 4 de la tarda. Comença un dels esdeveniments més esperats de l'any: la final four de la Kings League des de l'Spotify Camp Nou. Mariola Dinarès i Roc Massaguer, Outconsumer, entrevisten Oriol Querol, CEO de Kosmos Studios i de la Kings League. Explica com ha anat fins ara la competició i com serà la gran final de diumenge.
Arran de la celebració dels Premis Ídolo, organitzats per la catalana Dulceida, entrevistem Charlie Pee, premi revelació. I també Montse Morales, mare de Nil Ojeda, que es va endur el Premi Ídol de l'Any 2023. Ojeda, que té 24 anys i va néixer a les Masies de Voltregà, porta cinc anys pujant vídeos a YouTube, on ha aconseguit quatre milions de subscriptors i vídeos amb més de deu milions de visites.
Setup Tour des del set de treball de Mimi Costa, coneguda a Instagram i TikTok com a Mimitus. Els seus vídeos quotidians i sobre la maternitat sempre amb molt d'humor tenen gran èxit en aquesta xarxa, i n'hi ha que arriben als 11 milions de visualitzacions, com el titulat "Drink game per a mares".
Mariola Dinarès i Roc Massaguer, Outconsumer, entrevisten el creador de contingut Fran Tudela, Cabrafotuda, a les xarxes socials després de rebre el Premi a la Innovació, dins els Premis Martí Gasull, que atorga Plataforma per la Llengua. Cabrafotuda té 210.000 seguidors a TikTok, 76.500 a Instagram, i 13.500 a Twitter fent sempre el contingut en català. Assegura que ho fa perquè vol i que li han posat una bandera que ell no ha buscat, però que porta encantat.