Metavers vol ser una experiència immersiva i sensorial que ens porta a la idea de l'entreteniment però que ja s'ha treballat en universos com la salut, l'economia o l'educació.       La forma d'entrada en aquest metavers és a través, per exemple, d'un avatar que ens permet moure'ns per un espai virtual. Això ja ho vam veure, fa anys, amb Second Life. Luca Carrubba, investigador i innovador cultural i comissari de l'exposició "Homo Ludens" del CaixaForum de Barcelona.   "La importància avui dia del metavers en un moment que aquesta paraula està en boca de tothom, crec que demostra la centralitat del videojoc en la nostra societat. El videojoc s'ha convertit en un objecte tecnològic d'innovació total on al voltant d'ell es postulen processos de canvis tant tecnològics, socials i econòmics tan importants que afecten tota la societat."   Els usuaris són el centre del metavers i el metavers necessita contingut. Per això, el fet que la compra de Microsoft signifiqui per a aquesta marca l'adquisició d'un munt de videojocs fa que el pas d'aquestes aventures a l'univers virtual ens el trobem més aviat que tard. Fins al 18 d'abril tenim temps per apropar-nos al CaixaForum de Barcelona i viure l'exposició "Homo Ludens, videojocs per entendre el present".