La primera cosa que li ve al cap la deixa anar, de vegades amb no gaire encert. Però ha estat des del primer dia tal com raja, i l'estimem tal com és. I amb un cervell privilegiat per entendre com anar ràpid en moto, Pedro Acosta ha guanyat els dos títols menors de Moto2 i Moto3 abans d'arribar a MotoGP amb una Gas Gas. El seu debut a MotoGP és brillant, perquè se l'ha vist i força. Aquest diumenge ha arribat a ser 4t, abans que el neumàtic l'obligués a ressituar-se 9è en creuar la meta. "No podia ser tot tan bonic; no podia sortir tan bé el primer dia. Estic més que content", comenta Acosta a Catalunya Ràdio. El KTM Mobility Group (així es fan anomenar ara, propietaris de Gas Gas) el van retenir contractualment i li han donat una moto sobre el paper com les que piloten Brad Binder i Jack Miller. S'ha notat de seguida que aquests dos pilots de KTM no han volgut mai que el jove de 19 anys de Mazarrón (Múrcia) els passés la mà per la cara. La seva presència intimida.   Pedro Acosta avança Marc Márquez (Foto RedBull Content Pool) Dissabte va sortejar la repesca i va entrar directament a la Q2 per assolir una 3a fila (8è). A la seva primera cursa esprint, va tastar el ritme fulgurant que imposen els veterans. I va puntuar: 8è. Aquest diumenge, a la distància llarga acaba 9è, sent agressiu quan ha pogut i conservador quan ha calgut. En un circuit pla com és Lusail, el seu rendiment també ho és, ben transparent. "He viscut en un núvol almenys les 15 voltes que he competit 'amb ells'. Ha estat molt guai anar 15 voltes prop de Jorge Martín o darrere del Marc Márquez. Era dificilíssim gestionar-ho amb tantes turbulències que t'arriben de les altres motos. Però preferia això i després haver d'anar enrere, que passar-me 20 voltes a la desena posició", declara el murcià. Podríem comparar aquest debut amb el de Marc Márquez el 2013. Només s'assemblen pel fet que l'escenari, Lusail, és el mateix. Fa 11 temporades, el Tro de Cervera va ser 3r darrere Valentino Rossi. Eren altres temps, i aquella Honda en aquell moment podia fins i tot ser millor moto que aquesta Gas Gas. Encara que és un luxe, ja d'entrada, tenir l'oportunitat d'or de mesurar-te amb algú com Marc Márquez. "No podem comparar el Marc d'ara amb el Marc de fa 6 anys, perquè és una moto diferent. MotoGP avui és diferent, i el camí que pren el campionat és un altre. M'ha impressionat la seva calma. Anava dolç, la seva moto gairebé no es movia...; i en canvi jo de vegades anava fora de lloc. El Marc té molta experiència i abans o després estarà guanyant curses."   El murcià amb el seu cap, el francès Hervé Poncharal (RedBull Content Pool) Pedro Acosta és segons el seu director del Tech3 Gas Gas, Hervé Poncharal, un pilot nascut per competir a MotoGP, amb una ment privilegiada per entendre el que té entre mans. Acosta no vol presoners. El pròxim capítol, a Portimao els dies 22, 23 i 24 de març.