"Condena" Semàfor Verd A quina plataforma? Estrena divendres a Movistar+ (3 episodis d'1 hora cadascun). De què va? Originalment, era una minisèrie que feia un retrat punyent del sistema penitenciari britànic. Tenia al capdavant a dos grans actors com Stephen Graham i Sean Bean i els guions afilats de Jimmy McGovern, un dels millors guionistes britànics que es caracteritza per fer històries amb una forta denúncia social. Podríem dir que és el més proper a Ken Loach de la televisió actual. Com deia va ser una minisèrie excel·lent que va quedar tancada. Però han decidit convertir-la en sèrie i continuar-la. Però en un format antològic. És a dir, que cada temporada explica una història diferent ambientada en una presó. La 2a temporada està ambientada en una presó de dones i té tres protagonistes molt diferents entre elles que creen un vincle inespera El millor: Les actrius protagonistes, especialment Bella Ramsey (Game of Thrones, The Last of Us), que fa un paperàs que confirma el seu talent. Però també Jodie Whitaker i Tamara Lawrence. I la també un guió que fa una crítica crua a un sistema penitenciari deshumanitzat i assenyala les causes socials i estructurals que han portat les protagonistes a aquesta situació. El pitjor: El retrat que fa no afegeix gaire cosa més a la primera temporada, més enllà de les històries de les protagonistes. Fa la sensació que es repeteix una mica i no ha sabut distingir-se gaire de la minisèrie anterior (ara convertida en primera temporada). Recomanada, especialment si us interessen sèries de denúncia social. Però avisant-vos que té escenes molt dures.   "Nolly" Semàfor Groc A quina plataforma? A Filmin (3 episodis de 45 minuts) De què va? Es tracta d'una biografia de l'actriu Noele Gordon, que va ser molt popular al Regne Unit per ser la protagonista del culebrot Crossroads als anys 60 i 70. Malgrat tenir molt èxit va ser acomiada d'un dia per l'altre, provocant un gran impacte en l'audiència. Els motius de l'acomiadament mai han estat clars i el guionista Russell T. Davies (It's A Sin, Years and Years) ofereix en aquesta minisèrie la seva versió de la història. El millor: És una història lleugera que alhora té lectures més serioses. Noele Gordon era una dona que tenia poder. Un poder que li havia donat la seva popularitat. I això generava incomoditat en els productors del serial i també de la cadena. Era una dona que era conscient de la seva posició i intervenia en decisions que anaven més enllà del seu rol com a actriu. Helena Bonham Carter és perfecte per al paper i està en la seva salsa. El pitjor: És una sèrie que es dirigeix a l'audiència britànica, que sap perfectament qui va ser l'actriu i que li dona una importància que per nosaltres no té. S'ha de fer un esforç extra per entendre qui era el personatge i fins i tot així per nosaltres no és el mateix. Recomanada. Està ben escrita i interpretada i ve de gust veure a Helena Bonham Carter en un paper més lleuger després de veure-la en mode crepuscular a The Crown.   "A Murder at the End of the World" Semàfor Verd A quina plataforma? Disney+ (7 episodis de 50 minuts). De què va? És una sèrie sobre un milionari que convida nou persones diferents a passar uns dies a la seva mansió, situada en un terreny propi a Islàndia. Un dels convidats mor i a partir d'aquí es construeix un misteri estil Agatha Christie, amb tots els convidats com a possibles sospitosos. És la nova sèrie dels creadors de The OA (Brit Marling i Zal Batmanglij), que aquest cop han optat per fer una cosa més convencional, un misteri criminal. El millor: Malgrat això, han conservat el seu segell com a autors, sobretot en l'estil visual de la sèrie, amb moltes escenes pertorbadores, i amb girs imprevisibles. També destaquen els actors: Emma Corrin (la Lady Di de The Crown) és la protagonista, una noia jove que és una de les persones convidades en aquest viatge amb trampa i Clive Owen (The Knick) és el milionari. El pitjor: És una sèrie que estrenarà un episodi cada setmana així que no he pogut mirar el final i em queda el dubte de veure com s'acaba solucionant. Ja sabeu que en sèries de misteri criminal per mi és clau que tingui un final satisfactori (és a dir, amb sentit). Recomanada. El misteri us enganxarà de seguida i tant les interpretacions com la proposta visual són atractives.