Posar-se sol al capdavant d'una aula és la situació que més inquieta els mestres i professors que comencen a treballar per primera vegada. A diferència de les pràctiques de final de grau, ja no estan acompanyats per un altre docent a l'aula i es converteixen en els responsables del grup. Amb l'objectiu de fer aquest salt més acompanyats, quinze centres de tot Catalunya s'han apuntat al Projecte Nest, un projecte finançat per la Comissió Europea que té una durada de dos anys i que busca potenciar i empoderar els docents novells perquè s'acabin de formar amb professors més experimentats, que s'acaben convertint en els seus mentors. Participar en el programa ha ajudat l'Anna a guanyar seguretat (Sara Cañete/Catalunya Ràdio) L'escola La Maquinista de Barcelona és un dels centres que hi participen. Per en Raúl Martínez, el director, el programa comparteix la filosofia del pla d'acollida del centre, que també ha de tenir en compte el nou professorat. A més, li recorda els seus inicis i els de tants altres companys: "Tant a primària com a secundària, recordo que vaig arribar a l'escola i em van dir: aquí tens el teu horari, aquesta és la teva classe, adeu. Hauria agraït molt un acompanyament, algú que em fes una mica de feedback." L'Anna Duran és una de les mestres del centre i participa al Projecte Nest com a docent novell. Fa tres anys que treballa en centres públics i ha arribat aquest curs a l'escola després de passar una molt mala experiència el curs passat que fins i tot li va fer plantejar-se si servia o no per fer aquesta feina: "Al claustre cadascú anava a la seva i direcció en comptes d'ajudar-te només et deia les coses que feies malament. No hi havia un reforç positiu." Com que té menys de cinc anys treballats li van proposar de participar en el programa i no va dubtar a dir que sí. La Tània Espín és la coordinadora pedagògica del centre, mestra d'educació física i també és la seva mentora. A grans trets, la proposta del programa és treballar a partir de tres sessions d'observació de les classes de l'Anna, una per trimestre: "A les sessions d'observació tinc en compte el que ella vol aconseguir a la classe, i com m'ha dit que ho farà. El que jo faig és veure si tot plegat funciona." Perquè funcioni, les dues parts han de tenir molt clar quin és el seu rol, com ens explica la Tània: "T'has d'oblidar de tu, és un rol d'acompanyament i no té res a veure amb el que tu faries. Es tracta d'estar molt present amb tot el que està passant a l'aula i detectar si el mestre novell té alguna creença negativa prèvia."   L'escola ja té tradició de centre formador (Sara Cañete/Catalunya Ràdio) Més enllà d'aquestes trobades puntuals s'estableix un lligam entre elles, que a l'Anna li ha donat molta seguretat: "Sé que si necessito alguna cosa puc demanar-li ajuda. I aquesta sensació de poder-li dir si ens podem trobar, a mi m'agrada. Em dona seguretat."