Les vendes de Tesla a Catalunya han caigut més de la meitat els dos primers mesos de l'any. Entre gener i febrer s'han venut 228 unitats, un 56% menys respecte dels dos primers mesos de l'any passat, quan se'n van vendre 516. Són dades de la patronal catalana de la Distribució d'Automoció, (Fecavem), avançades per "El matí" de Catalunya Ràdio. La caiguda de vendes més forta va ser al gener, quan es van matricular només 79 cotxes, en comparació amb els 493 del desembre, un 84% menys. Per províncies, a Tarragona és on més han caigut les vendes, amb una davallada del 62%, seguida de Barcelona (57%), Girona (47%) i Lleida (16%). El secretari general de Fecavem, Joan Blancafort, atribueix la davallada a la deriva política del propietari de Tesla, Elon Musk. En declaracions al programa, ha assegurat que Tesla té "un problema de marca a conseqüència de les declaracions i l'activitat política del seu propietari". "Les accions de Musk van en contra dels interessos de la marca. Tesla ha perdut la condició de referent i de progressisme que la caracteritzava dins el sector de l'automoció." Blancafort també considera que la competència xinesa en la fabricació de cotxes elèctrics afecta les vendes de Tesla i creu que l'empresa de Musk necessita fer "actualitzacions de models" per recuperar la incidència al mercat. Tesla, castigada arreu del món Al conjunt de l'Estat, Tesla ha venut 1.186 unitats entre gener i febrer, un 44% menys respecte de fa un any. Aquesta disminució de les vendes no és cosa només de Catalunya i Espanya, és general a escala internacional. A Europa, les vendes de la marca nord-americana s'han desplomat un 45% a principis d'any, amb només 9.913 unitats matriculades. Mentrestant, les marques d'automòbils xineses van vendre a Europa 37.134 vehicles al gener, un 52% més respecte al mateix mes de l'any passat, segons l'última publicació de l'empresa d'anàlisi de dades del sector de l'automòbil Jato Dynamics. A la Xina, les matriculacions de cotxes Tesla s'han reduït un 49%. De fet, el fabricant xinès de vehicles elèctrics BYD està guanyant la cursa a Telsa i també a les automobilístiques europees, els seus resultats del 2024 mostren que va tancar amb ingressos de més de 99.000 milions d'euros. Una de les caigudes més destacables és la del mercat alemany, on només s'han venut 1.400 cotxes al febrer, una caiguda del 76% si ho comparem amb el mateix mes del 2024.