Parlem de l'òpera "Carmen" amb Xavier Montagut en el 150è aniversari de la mort del seu compositor. La seva obra més cèlebre es podrà sentir de manera íntegra al "Directe a l'òpera" d'aquí dos dissabtes, el 14 de juny. Serà amb la producció de la Fundació Òpera Catalunya, enregistrat fa tot just un mes al Teatre-Auditori de Sant Cugat.
Aquest dissabte, el "Directe a l'òpera" oferirà una obra que mai fins ara s'havia representat a Catalunya ni a l'estat espanyol. És l'oratori "Sanctus Petrus et Sancta Maria Magdalena", una commovedora composició de Johann Adolph Hasse amb la qual el Festival de Peralada va inaugurar la passada edició de Pasqua.
Resseguim les propostes d'una nova temporada del Liceu variada, eclèctica i equilibrada, amb títols de repertori com "L'elisir d'amore", de Donizetti, o "Manon Lescaut", de Puccini, amb les grans veus internacionals que triomfen als teatres d'òpera de tot el món però també amb títols per descobrir.
Una raresa molt divertida: "L'opera seria", una obra plena d'enginy i sàtira que es burla, precisament, de l'òpera seriosa. Una producció que arriba des de la Scala de Milà, on es va representar per primera vegada el 29 de març passat.
Aquest dissabte, al "Directe a l'òpera", podrem sentir una de les obres més fascinants i poderoses de Giuseppe Verdi: "Simon Boccanegra". Una producció del Teatre de l'Òpera de Roma, amb la qual van obrir la temporada. La interpretació és a càrrec del baríton Luca Salsi en el paper protagonista del dux de Gènova, la soprano Eleonora Buratto com la seva filla Amelia, el tenor Stefan Pop en el rol del seu estimat Gabriele, i el baix Michele Pertusi com a Jacopo Fiesco, l'enemic del dux. Els dirigeix Michele Mariotti.
Aquest matí, hem repassat amb Xavier Montagut la rebuda de la producció de "Lohengrin" firmada per la besneta de Wagner, Katharina Wagner. A més, ens ha revelat quina serà la producció d'aquest dissabte del "Directe a l'òpera": "Nabucco", de Verdi, amb el Cor Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès.
Xavier Montagut us proposa gaudir, al "Directe a l'òpera", de l'ambiciós projecte en el qual es va embarcar el prestigiós Festival d'Ais de Provença l'estiu passat: en una sota vetllada va oferir les dues Ifigènies del gran compositor alemany Christoph Willibald Gluck. La primera d'elles, "Iphigénie en Aulide", va sonar dissabte passat, i es pot recuperar a 3Cat, i la segona, "Iphigénie en Taulide" sonarà l'1 de març
Dissabte que ve, a partir de dos quarts de set del vespre, el programa "Directe a l'òpera" us ofereix el recital que protagonitzarà la soprano barcelonina Serena Sáenz, al costat del conjunt Vespres d'Arnadí i amb la direcció de Dani Espasa.
El "Directe a l'òpera" arrenca amb força aquest 2025 amb dos dels tres títols que formen la coneguda com a trilogia popular de Giuseppe Verdi. Els dos títols són "Rigoletto" des de la Metropolitan Opera House de Nova York i "La traviata" des del Gran Teatre del Liceu.
Aquest dissabte, el "Directe a l'òpera" us proposa viatjar fins al Teatre de l'Òpera de Roma per sentir un cantant excepcional: el tenor nord-americà Gregory Kunde, que, amb 70 anys, continua interpretant un dels seus papers més emblemàtics: el mortificat i gelós "Otello" de Giuseppe Verdi.
Xavier Montagut ens avança la versió de "La clemenza di Tito", de Mozart, que presentaran aquest dissabte al programa "Directe a l'òpera". Amb les veus de Pene Pati, Karine Deshayes, Marianne Crebassa, Lea Desandre, Emily Pogorelc i Nahuel Di Pierro, amb el Cor i Ensemble Pygmalion, dirigits per Raphaël Pichon. Un concert que va enregistrar Ràdio França el 21 de juliol d'aquest 2024, al Grand Théâtre de Provence, d'Ais de Provença.
Aquest dissabte, a partir de les 7 de la tarda, el "Directe a l'òpera" ens proposa gaudir d'un oratori que es va poder sentir l'agost passat al Festival de Torroella de Montgrí: "El triomf del Temps i del Desengany", de Georg Friedrich Händel. La versió va anar a càrrec del conjunt català Vespres d'Arnadí, amb la direcció de Dani Espasa, i amb les sopranos Núria Rial i Sunhe Imm, el contratenor Xavier Sabata i el tenor Juan Sancho.
Aquestes properes setmanes, el programa "Directe a l'òpera" presenta una òpera contemporània, obra d'una compositora catalana, i una altra òpera, en aquest cas de repertori, de Wolfgang Amadeus Mozart, una de les més estimades des de la seva estrena. Són "Don Juan no existe", d'Helena Cánovas, i "Les noces de Fígaro", de Wolfgang Amadeus Mozart.