Philippe Gougler viatja amb tren per Birmània, un país que durant molt temps no es podia visitar. Els trens birmans són tots força antics i sotraguegen de valent els passatgers, tot i que no circulen gaire de pressa. De fet, sembla que tot el país es mogui a un ritme molt lent. Però tant als trens com a les estacions gairebé tothom somriu i s'hi pot trobar personatges interessantíssims amb històries molt curioses.
En aquest episodi, en Philippe visita el Brasil per presentar-nos uns trens peculiars. N'hi ha que travessen la selva amazònica i d'altres que llisquen sobre el mar, i allà on no hi ha trens hi ha altres mitjans de transport ben peculiars. Però el més fascinant és la gent del Brasil, i concretament la de l'Amazònia, que conserva l'orgull de viure en un entorn preciós i únic que actualment es troba amenaçat.
En Philippe visita Madagascar, una de les illes més grans del món, situada a l'est de l'Àfrica. Tot i que la infraestructura ferroviària hi està poc desenvolupada i és antiquada, encara queden parts del país en què el tren és un mitjà de transport fonamental. A més dels lèmurs i dels baobabs, que són els símbols de la fauna i la flora malgaixes per excel·lència, en Philippe descobreix sobretot la gent, que té uns vincles entre si que van fins i tot més enllà d'aquesta vida.
Pel fet d'estar formades per 7.000 illes, les Filipines no són un país on el tren sigui la millor opció per moure-s'hi. Per això, en aquest viatge Philippe Gougler utilitza altres mitjans de transport per voltar per la capital, pel camp i per la costa. Ara bé, les vies que hi ha al país estan explotades al màxim, perquè, a més dels trens, hi circulen uns vehicles que són un dels nombrosos exemples de l'enginy dels filipins.
Encara que els mitjans de transport hegemònics dels Estats Units siguin el cotxe i l'avió, en Philippe decideix agafar el tren per travessar aquest país des de Chicago fins al llegendari oest americà. És un viatge que emula la història de descobriment i de conquesta dels Estats Units, en què en Philippe coneixerà viatgers, vaquers, subhastadors de bestiar, propietaris de vagons de tren privats i fins i tot aspirants a astronautes.
Els trens grecs no són gaire diferents dels de la resta d'Europa, però durant el seu viatge per aquest país, Philippe Gougler hi descobreix un poble especial: una gent orgullosa del seu passat, supersticiosa, respectuosa amb les tradicions, que estima el seu país... Des de les monges dels monestirs dels Meteors fins als pescadors d'esponges, els grecs ensenyen com és la vida de cada dia en un país on la història té un pes tan important.
Per als aficionats als trens, el Japó és sobretot el país del Shinkansen, àlies "tren bala". Va ser el tren primer d'alta velocitat del món i es caracteritza per una puntualitat extrema. Amb el Shinkansen es pot anar ràpidament d'una punta a l'altra del país, però al Japó hi ha trens més tranquils que permeten contemplar espectacles com ara el hanami, la florida dels cirerers, que els japonesos celebren deixant de banda la seva contenció habitual.
Philippe Gougler visita el Marroc amb tren i va de sorpresa en sorpresa: els adobers de Fes, les collidores de safrà de Taliouine, el personal que treballa als trens que travessen el desert o els camellers que pasturen els seus ramats pràcticament enmig del no-res li fan descobrir uns mons que no s'imaginava. Les estacions modernes i els trens de segona mà comprats a França tenen un aire europeu, però el pes de la tradició és molt important.
En aquest episodi, en Philippe visita Nova Zelanda, un país situat literalment a l'altra banda del món respecte dels europeus, amb uns paisatges espectaculars i amb una actitud especial davant de la vida, influïda per un contacte estret amb la natura i una combinació de cultura maori, europea i asiàtica. En Philippe coneix diversos trens neozelandesos, entre ells un de petit que pot conduir un mateix, un que té els seients giratoris i un en què li ofereixen un concert maori.
Philippe Gougler viatja a Sri Lanka, una illa de l'oceà Índic que sembla que amagui mons diferents: el dels miners que busquen pedres precioses, el dels temples hindús, el dels rituals on la gent es clava ganxos a la pell i no els surt sang o el dels veddes, un poble que viu a les muntanyes com fa milers d'anys. I per anar d'un a l'altre, no hi ha res millors que els trens singalesos, on sempre hi ha molt d'ambient.
A Tanzània no hi ha gaires trens, però Philippe Gougler aprofita les tres línies del país per anar des de la gran ciutat de Dar es Salaam fins a la selva per veure ximpanzés, fins al llac Tanganyika per pescar de nit i fins a la sabana per veure hipopòtams, girafes, zebres i tota la fauna que associem amb Àfrica. Els trens tanzans són molt modestos, però s'hi viatja sempre molt ben acompanyat.