Cada dia més operadores de mòbils, bancs i empreses ofereixen la possibilitat de pagar una quota mensual per llogar un telèfon i renovar-lo en un temps concret. Aquest sistema de rènting, més freqüent en els cotxes, és una tendència a l'alça a Catalunya. El 40% dels enquestats per la consultora IO Investigación afirmen que estarien disposats a passar-se al rènting de mòbils. Un mòbil antic es pot guardar al calaix, regalar-lo, portar-lo a la deixalleria o vendre'l. De totes quatre, l'única opció rendible és vendre'l, però és la menys triada pels enquestats: només el 15% ho han fet. La meitat els guarden al calaix i allà perden tot el valor. Els mòbils cada vegada són més cars i el mercat comença a oferir opcions per llogar-ne, en comptes de comprar-ne, com explica el director general de l'empresa Rentik, Pablo Blanco: "Tu pagues una quota de dos mesos i gaudeixes del terminal tranquil·lament. A més, en els moments en què ens trobem, amb la inflació desbocada, una despesa tan grossa per a una economia domèstica és un esforç rellevant." En aquesta empresa, la quota mínima és de 12 euros al mes i el client pot renovar el mòbil cada dos anys o quan vulgui. Segons l'estudi, un 45% dels enquestats utilitzen el rènting en diversos serveis. Per Blanco, la tendència està implantada en alguns productes des de fa anys: "En Netflix o Spotify la tendència és a la subscripció. Amb els cotxes comença a ser el mateix. Des de fa vuit o nou anys ha començat a haver-hi una publicitat constant del rènting de cotxes, i així ha estat: actualment, entre un 30% i un 40% dels cotxes que es venen són de rènting." El públic objectiu, tant adults com joves Cada cop hi ha al mercat més opcions per adquirir smartphones, com el rènting (Pexels / Cottonbro Studio) El responsable de Rentik creu que per als adults pot ser una manera més assequible de consumir nova tecnologia, mentre que per als joves l'adopció serà més natural perquè són nadius digitals i ja fan servir aquest tipus de servei per consumir música: "Els joves han nascut amb Spotify, saben què és un servei de subscripció, tenir-ho tot sense comprar res. Si a una persona de 14 o 15 que escolta música constantment li dius que abans calia comprar el CD, no s'ho creurien." Els menors de 35 anys es canvien el mòbil amb més freqüència. De fet, el 77% dels catalans consideren important tenir un model nou i actualitzat.