Badalona té la primera gasinera de petit format de tot l'Estat amb una finalitat formativa. Nedgia i el Gremi d'Instal·ladors del Barcelonès Nord i el Maresme l'han muntada per formar professionals d'empreses instal·ladores per oferir-ho a clients interessats en l'ús del gas natural per a la mobilitat. Podem tenir un aparell així a casa?
El Centre de Control Viari de la Generalitat vigila la infraestructura dels túnels i els trams de carretera sensoritzats. És una sala monitoritzada que hi ha a la carretera de Vic a Manlleu. Descobrim la labor que s'hi fa d'assistència davant qualsevol problema aprofitant una visita del Col·legi d'Enginyers de Camins.
Des del 2001 que es parla de dotar d'un carril bus la B-23 a l'entrada a Barcelona. La Generalitat i l'Estat n'han parlat sovint però mai s'ha arribat a executar. Mentrestant, és un dels punts habituals d'embús de trànsit. Fem el recorregut des de Molins de Rei a Barcelona en un autobús de Soler i Sauret amb Ricard Riol, president de l'Assemblea per a la Promoció del Transport Públic.
Un transport a la carta. Pensat per a veïnats allunyats de les línies de transport regular. El Departament de Territori, a través del Consell Comarcal del Berguedà, gestiona un servei de taxis que funciona a 24 municipis i 34 nuclis rurals per apropar els habitants que ho necessiten a Berga i a centres sanitaris i assistencials. Acompanyem la Paqui Urbano, que viu a Borredà i que n'és usuària, per anar a fer rehabilitació a l'Hospital de Berga.
Fem un recorregut similar al que fan cada dia desenes de milers de persones: entrar a primera hora del matí a Barcelona des de l'Àrea Metropolitana amb una combinació de transports públics. Acompanyem Carles Garcia, estudiant universitari, des de Badalona a la UPC amb autobús, tren i metro.
L'R1 és la línia del Maresme. Fins a Arenys té moltes freqüències. Però a partir d'aquest municipi cap amunt, només queda via única. Els usuaris de l'Alt Maresme es pregunten per què han desaparegut els trens semidirectes amb els quals escurçaven el temps de viatge. Hem compartit recorregut amb la Mònica González, que cada dia agafa el tren a Calella per anar a treballar a Barcelona.
Pugem al camió de l'Antoni Valldosera. Ell és transportista i cada dia fa quilòmetres per la carretera N-340. Avui hem triat el tram entre l'Arboç del Penedès i Tarragona. Des de dalt de la cabina es té una perspectiva privilegiada dels perills d'aquesta via. Semàfors, encreuaments, rotondes... congestió de trànsit i avançaments impossibles.