Perquè les dones també van ser protagonistes de la història de la música. I encara que la història no en parli, elles també hi eren. Aquí en teniu unes quantes... "Femení i singulars", per Victòria Palma.
Perquè les dones també van ser protagonistes de la història de la música. I encara que la història no en parli, elles també hi eren. Aquí en teniu unes quantes... "Femení i singulars", per Victòria Palma.
Carta del 29 d'agost del 1739, del viatger francès Charles de Brosses
"La música que transcendeix aquí, a Venècia, és la dels hospicis. N'hi ha quatre, i a tots hi ha noies bastardes o òrfenes, i també noies a les quals els seus pares no estan en condicions de criar. A totes elles, se les educa a expenses de l'Estat i se les ensenya exclusivament per destacar en l'art de la música. Per això canten com els àngels i no hi ha instrument amb què no se'n surtin, per gran que sigui. Viuen en clausura, com les religioses, i són les úniques que intervenen en els concerts, que poden arribar a comptar amb unes quaranta noies. Us juro que no hi ha res tan bonic com veure les noies dirigint l'orquestra i marcant el compàs amb tota la gràcia i la precisió inimaginable."