Catalunya Ràdio estrena el seu canal de Twitch amb l'Eurocopa
Catalunya Ràdio s'estrena a Twitch, una de les plataformes de streaming que més ha crescut els últims anys. El tret de sortida el farà Ricard Torquemada, director de LaTdT, que, amb diferents convidats, viurà en directe alguns partits de l'Eurocopa a través de la plataforma.
Amb l'estrena a Twitch, Catalunya Ràdio fa un pas més en la voluntat d'obrir-se a nous públics i audiències. Una obertura que se suma a la de TikTok i Telegram, que ja formen part dels canals de la casa. De fet, ja fa temps que el programa "Generació digital", d'iCat, emet continguts setmanals al seu canal de Twitch.
El primer partit que es viurà en directe serà el de Turquia contra Itàlia, divendres 11 de juny a les 20.30, coincidint amb la inauguració de l'Europeu de futbol. Les pròximes setmanes i, fins a arribar a la final l'11 de juliol, també es podran seguir els partits més destacats de la competició a través del canal de Twitch de Catalunya Ràdio.
Twitch, la nova plataforma referent dels directes
Twitch s'ha convertit en un fenomen. De fet, les estadístiques apunten que en un any la plataforma ha crescut un 83% en nombre d'hores de visualització de continguts.
Els seus usuaris el veuen com una barreja de xarxa social i de YouTube en directe. Per alguns experts és un nou mitjà i un planter de comunicadors que entenen el tipus de format que s'adapta als nous públics.
La plataforma va començar com un territori de la comunitat "gamer", però ha anat creixent i ara s'hi poden trobar canals de música, de cuina o tallers. Retransmissions maratonianes en directe en què la clau de l'èxit és la interacció i l'espontaneïtat.
De fet, molts youtubers, com Ibai Llanos, han arrossegat el seu públic a Twitch. A través de la plataforma de directes, Llanos ha aconseguit tenir més audiència a les campanades que una televisió generalista i entrevistar durant dues hores un futbolista com Gerard Piqué.
Amb aquesta entrada a Twitch, Catalunya Ràdio també té la voluntat de fer créixer el català a les xarxes socials i a les noves plataformes, on encara té molt poca presència.