La falsa targeta regal de Shein que ens ofereixen per Instagram
L'estafa assegura que has guanyat 500 o 800 euros en compres, però en realitat estàs pagant tu
Carlos Baraibar
Subdirector de "La tarda de Catalunya Ràdio" i responsable de "Fets o fakes"
@carlosbaraibarSi us han etiquetat a Instagram i us asseguren que heu guanyat una targeta regal per comprar a la botiga de roba online Shein, no us ho cregueu, és una estafa.
Com va passar fa uns mesos amb els iPhones 13, ara un nou frau torna a intentar robar-vos els diners amb l'excusa que heu guanyat un premi.
L'estafa comença quan t'etiqueten en una publicació i cliques a les stories. De la story, un enllaç et redirigeix ja a un web fora de l'aplicació que pot tenir diferents URL com ara https://tetramensworld.com/, https://ogardens.net/, https://tomssalestores.com/ o https://worldwildlifelist.com/. En algun d'aquests casos és possible que el mateix navegador ja marqui la pàgina com a potencialment perillosa.
En aquesta primera pàgina se'ns demana respondre set preguntes i després se'ns adreça a un joc en què has d'obrir capses de regal. Al segon intent, obtenim la suposada targeta regal.
Un cop ens asseguren que hem guanyat la targeta regal, ja ens comencen a demanar dades personals com nom, correu electrònic i telèfon. Un cop introduïdes, ens demanen les dades bancàries i ens asseguren que al cap de 2 o 3 dies rebrem físicament la targeta només pagant 1,95 euros.
Si acceptem les condicions generals i aportem totes les nostres dades, estem donant-nos d'alta en un servei que ens retirarà 33 euros cada 14 dies fins que ens donem de baixa.
El premi no existeix
Els que han preparat aquest engany també s'han cuidat d'introduir comentaris falsos amb perfils inventats per donar versemblança al procés, però el cert és que, tot i haver fet tots els passos i haver donat totes les nostres dades, la targeta regal mai arriba.
Com dèiem, aquesta estafa és molt semblant a una altra que durant uns mesos va prometre nous iPhones 13 als usuaris que seguissin el mateix camí.
La conclusió final és que a les xarxes socials, com a la vida, no hi ha duros a quatre pessetes.
- ARXIVAT A:
- ModaInstagramXarxes socials