El recinte firal de Gran Via de Barcelona acull entre el 25 i el 28 de febrer el MWC, la cita més important del món sobre tecnologia mòbil. Hi són les principals empreses del sector (Samsung, Google, Huawei, LG, Sony, ZTE), i també els operadors més destacats. Es presenten les últimes novetats: telèfons plegables, drons, cotxes i els últims avenços en 5G, internet de les coses, robots o assistents virtuals. La fira es divideix en 8 àrees temàtiques: Connectivitat. El 5G aportarà velocitat i flexibilitat per permetre serveis i prestacions molt més grans, amb més fiabilitat. S'incideix en els requisits necessaris per fer realitat el 5G, des de la implementació, models de negoci, espectre i regulació, fins als reptes de treballar amb diversos mercats. Intel·ligència artificial. Amb un mercat projectat per assolir els 70.000 milions de dòlars l'any 2020, la intel·ligència artificial tindrà un efecte transformador sobre els consumidors, les empreses i els governs de tot el món. AI congrés s'explora el potencial de la intel·ligència artificial i el seu impacte en les nostres vides. Indústria 4.0. Analitza la implementació i un impacte més ampli de la confluència d'IoT, sistemes cibernètics, cloud i informàtica cognitiva que constitueixen la indústria 4.0. Contingut immersiu. A mesura que augmenta l'ús de la realitat virtual i augmentada, i altres formes de contingut immersiu, augmentarà l'impacte en xarxes, llocs d'esdeveniments i usos dels consumidors. En l'àmbit dels continguts immersius, s'examina els reptes, els models d'ingressos i la relació entre el consum i la capacitat de la xarxa. Innovació disruptiva. La innovació disruptiva es teixeix en tots els aspectes de l'esdeveniment, ja que la velocitat de la innovació i la seva difusió es continua accelerant. Les empreses han d'estar alerta i actuar amb agilitat per identificar els problemes i adaptar-se als canvis constants. Benestar digital. Abasta tots els aspectes de la nostra vida, principalment a través dels nostres telèfons intel·ligents i, per tant, de les xarxes mòbils. A mesura que els telèfons intel·ligents han dominat les nostres vides, també hi ha una preocupació creixent sobre la naturalesa addictiva de la tecnologia, així com sobre les connexions amb la salut mental. Confiança digital. Els últims escàndols han erosionat la confiança en l'ecosistema digital i han generat la introducció creixent i l'interès per la legislació sobre la privadesa i l'ètica de l'ús de dades. La confiança digital analitza les responsabilitats per crear un equilibri adequat amb els consumidors, els governs i els reguladors. El futur. S'intenta tenir una visió de futur amb un abast de 10 anys, per tant, sobre les tecnologies que configuraran el nostre món del 2028 endavant. Les "start-ups" al 4YFN El MWC és també el bressol de moltes idees i empreses que intenten fer-se un lloc a la indústria, les famoses "start-ups"; Mariola Dinarès parla, des del 4YFN, amb Jordi Aguasca, mànager de Startups Catalonia, que detalla les excel·lències de la ciutat de Barcelona com a ecosistema propici per a les "start-ups", i totes les accions que es fan per promoure el negoci. A més a més, la fira reuneix a personalitats destacades del món digital com: Amani Abou-Zeid, comissària d'infraestructures i energia de la Comissió de la Unió Africana (una de les poques dones amb un càrrec important en aquest àmbit) Simon Segars, CEO d'Arm Chuck Robins, president i CEO de Cisco James XForese, president de Citi Mats Granryd, director general de GSMA Guo Ping, president rotatiu de Huawei Satya Nadella, CEO de Microsoft Mickey Mikitani, fundador, conseller delegat i president de Rakuten José María Álvarez-Pallete López, chairman i CEO de Telefónica Sir Lucian Grainge, chairman i CEO d'Universal Music Group Anjali Sud, CEO de Vimeo Nick Read, CEO de Vodafone Group