Adeu a Stage Front: l'Espanyol trenca el contracte i denuncia el patrocinador de l'estadi per "impagament"
Fa poc més d'un any, el juny de 2023, l'Espanyol feia oficial la venda dels "naming rights" de l'RCDE Stadium a l'empresa nord-americana Stage Front. En virtut de l'acord, que s'havia signat al març i havia d'estendre's 5 temporades, l'estadi blac-i-blau adoptava el nom d'aquesta empresa nord-americana, important en el negoci de ticketing, i passava a dir-se Stage Front Stadium. Tretze mesos més tard, l'Espanyol acaba d'anunciar que inicia "accions legals per impagament i incompliment de contracte i finalitza l'acord" amb el patrocinador de l'estadi.
El contracte estripat era de prop d'1 milió d'euros per temporada amb l'equip a Segona, però incorporava una millora important en cas d'ascens que l'havia de situar entre els millors de la Lliga, només superat pels de l'Atlètic de Madrid i el Barça. Per fer-se'n una idea, el club blaugrana rep de Spotify uns 5 milions per temporada durant els 4 anys que està previst que s'allarguin les obres del Camp Nou.
La realitat és que una setmana després d'assolir l'anhelat retorn a Primera, un èxit que ha d'anar acompanyat d'una revalorització de la marca Espanyol, el club i el patrocinador separen els seus camins. El comunicat penjat a la web de l'entitat lamenta "la manca de compliment de les obligacions contractuals per part de Stage Front" i anuncia la interposició d'una "demanda civil" per reclamar "el pagament de les factures degudes i els danys i perjudicis causats per la terminació anticipada del contracte".
Per tancar la nota, l'Espanyol informa que és coneixedor que Stage Front està desmantellant la seva estructura de personal a Europa, així com del "cessament de les activitats" que realitzava per la Lliga.
La versió de l'empresa contradiu la de l'Espanyol
La versió de Stage Front dista força de la que ha difós el club espanyolista. Segons l'empresa, van ser els actuals gestors de l'entitat els que van incomplir un dels punts de l'acord, en concret, el que fa referència a l'agenda pactada per celebrar esdeveniments a l'estadi.
La història es repeteix: el cas de Power8
El 2015 l'Espanyol ja va tenir una mala experiència amb els "naming rights" de Cornellà-el Prat. Al desembre d'aquell any el club va donar per liquidat el contracte amb Power8, una presumpta empresa proveïdora de tecnologia per a cases d'apostes que també posava el seu nom a les samarretes blanc-i-blaves.
Amb Joan Collet a la presidència, el club només va rebre un termini de pagament --equivalent a 8,5 milions-- dels 35 milions que havia signat rebre durant 7 anys amb la companyia, que hauria estafat milions d'euros a inversors de la Xina i Taiwan.