Adrian Newey s'acomiada de Red Bull (Reuters)
motor

Adrian Newey, el "guru de l'aerodinàmica", deixa Red Bull el 2025

Red Bull ha emès un comunicat oficial en què Adrian Newey anuncia que deixa l'escuderia després de 19 anys

Agència EFEActualitzat

L'anglès Adrian Newey, director tècnic d'Oracle Red Bull Racing i membre de la companyia des del 2006, deixarà el grup el primer trimestre del 2025.

El cap d'enginyeria, creador dels monoplaces amb què Sebastian Vettel i Max Verstappen han dominat la Fórmula 1 en dos períodes diferents, deixarà les seves tasques de disseny de Fórmula 1 per centrar-se en el desenvolupament final i el lliurament del primer hipercotxe de Red Bull, l'esperat RB17.

Mentrestant, "seguirà involucrat i compromès amb aquest apassionant projecte fins que s'acabi", segons informa la companyia.

Des que es va unir a Red Bull Racing el 2006, el lideratge d'Adrian Newey ha estat fonamental perquè l'equip i el grup aconseguissin set títols del campionat de pilots d'F1 i sis de constructors, amb un total de 118 victòries i 101 poles, inclosa la pole i la victòria de Toro Rosso 2008, el primer triomf de Sebastian Vettel.

"Des de petit volia ser dissenyador de cotxes ràpids. El meu somni era ser enginyer a la Fórmula 1 i he tingut la sort de fer-ho realitat. Durant gairebé dues dècades, ha estat un gran honor per a mi haver tingut un paper clau en el progrés de Red Bull Racing des d'un nouvingut fins a un equip guanyador de múltiples títols. Tot i això, sento que ara és un moment oportú per lliurar aquest testimoni a d'altres i buscar nous desafiaments per a mi."

"Ha estat un veritable privilegi i estic segur que l'equip d'enginyeria està ben preparat per a la feina prèvia a l'evolució final del cotxe durant el període de quatre anys establert per aquest reglament."

Un historial de luxe

El primer disseny real d'Adrian Newey per a l'equip, l'RB3, va aconseguir un podi al Gran Premi d'Europa del 2007. L'any següent el seu disseny va aconseguir la primera victòria del grup amb Vettel i Toro Rosso al GP d'Itàlia. Després dels canvis reglamentaris, el seu disseny de l'RB5 va donar a l'equip la seva primera victòria, al Gran Premi de la Xina el 2009, i cinc victòries més aquesta temporada. El 2010, RB6 va portar l'equip al seu primer doble títol, un èxit que es va repetir en cadascun dels tres anys següents.

La introducció de la potència híbrida a l'F1 el 2014 va conduir a temps més difícils i a un primer pas enrere del compromís exclusiu d'Adrian Newey amb l'F1 de permetre la creació de l'hipercotxe Valkyrie. L'arribada d'Honda com a soci de la unitat de potència de l'equip el 2019 va revifar l'espurna competitiva d'Adrian Newey.

L'RB16B va aconseguir el seu primer campionat en vuit anys el 2021. Un ampli canvi de reglament per a la temporada següent va donar com a resultat un altre disseny, l'RB18, fet que va portar a una nova era de domini que va començar el 2022 i continua fins ara.

Anar al contingut