Una recreació virtual del nou Camp Nou
El futur Camp Nou, una realitat d'aquí pocs mesos (Europa Press)
Construcció de l'Spotify Camp Nou

Barcelona fa campanya perquè el Camp Nou aculli la final del Mundial 2030

David Escudé ha defensat Barcelona en una roda de premsa organitzada conjuntament amb el Barça per explicar com seran els accessos al nou Camp Nou

Redacció Esport3Actualitzat

El regidor d'esports de l'Ajuntament de Barcelona, David Escudé, ha defensat la idea que l'Spotify Camp Nou seria "la millor" de totes les candidatures per acollir la final del Mundial 2030 que organitzaran conjuntament Espanya, el Marroc i Portugal

"Sabem que tenim la millor candidatura de totes les existents. Podem estar orgullosos i optimistes. El Camp Nou és un dels estadis on es preveu la inauguració o la final, i és un dels millors estadis del campionat, sens dubte".

En aquest sentit, el regidor del consistori ha negat que la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) hagi proposat el Santiago Bernabéu com a estadi de la final, ja que les seus les decideix, segons ha recordat, un comitè tècnic de la FIFA.

Després de les notes que han posat els inspectors de la FIFA, les opcions s'han vist reduïdes a tres estadis avaluats amb un 4,3 sobre 5: el nou Camp Nou (103.447 espectadors), el Santiago Bernabéu (78.298 amb capacitat per créixer a 80.000) i el Grand Stade Hassan II que s'està construint a Casablanca (115.000). El Metropolitano també ha tret un 4,3, però el seu aforament de 70.000 places només l'autoritza per albergar, com a màxim, una semifinal.

Guerra contra el transport privat al Camp Nou

Escudé ho ha assegurat en el marc de la presentació del Pla de Mobilitat Sostenible de la tornada a l'estadi del FC Barcelona, un retorn que ha de tenir lloc cap a mitjans de febrer, d'aquí uns dos mesos segons el club blaugrana, tot i que no té encara una data exacta.

En la primera fase de retorn parcial a l'Estadi, en què l'aforament serà d'un 60%, el FC Barcelona calcula que dos de cada tres socis hi arribaran de manera sostenible, ja sigui caminant, amb transport públic, en taxi o en bicicleta, i l'objectiu és reduir l'ús del transport privat, siguin motos o cotxes.

Tot i això, mentre no finalitzin les obres, el club disposarà al voltant de 800 places d'aparcament per a cotxes destinades a futbolistes, autoritats, treballadors i persones amb mobilitat reduïda. A aquestes places s'hi sumen unes 9.600 places privades situades als voltants de l'estadi. També s'activaran 3.120 places destinades a l'aparcament de motocicletes.

Una altra de les claus d'aquest pla és millorar la mobilitat al barri de les Corts. Als carrers adjacents a l'estadi, només hi podran accedir els veïns amb un sistema de càmeres per autoritzar-ne l'accés.
 

Anar al contingut