Barça

Bartomeu: "Aquest és l'acord que buscàvem"

El Barça es mostra orgullós de presentar l'acord de patrocini amb Rakuten per a les quatre pròximes temporades per un mínim de 55 milions d'euros anuals

Actualitzat

Josep Maria Bartomeu, president del Barça, s'ha mostrat molt orgullós de presentar l'acord que ha tancat el club blaugrana perquè Rakuten es converteixi en el nou patrocinador principal global del club. "Hem treballat de valent en els últims mesos. No teníem pressa perquè volíem trobar el millor acord possible. Creiem que és aquest", ha resumit Bartomeu.

Bartomeu, a més, ha explicat qui va propiciar el primer contacte entre el Barça i Rakuten: "Tot va començar l'estiu del 2015 en un sopar a casa del senyor Mikitani a San Francisco. El va organitzar Gerard Piqué, que és amic del senyor Mikitani".

El mateix Hiroshi Mikitani, fundador i president de Rakuten, ha estat present a la roda de premsa de presentació i ha explicat com va començar a interessar-se pel Barça: "Vaig conèixer el Barça quan Rakuten va gestionar la targeta de crèdit del Barça i vam fer la pàgina en japonès del Barça. En conèixer la història del club me'n vaig anar enamorant", ha explicat.  

"Hem d'aprofitar aquesta ocasió no només perquè el Barça sigui el més gran del món sinó perquè la seva filosofia encaixa amb el que nosaltres buscàvem", ha indicat Mikitani.

Les xifres de l'acord

L'acord entre el cliub i l'empresa cobrirà quatre temporades completes, de l'1 de juliol del 2017 al 30 de juny del 2021.

A més de la publicitat a la samarreta del primer equip, inclou també l'exposició del logo de la marca en el marcador, els tiquets, la façana de l'estadi i l'autobús de l'equip, entre d'altres.

El Barça percebrà com a base 55 milions d'euros per temporada, amb un bonus d'1,5 milions per cada títol de Lliga i 5 milions per cada Champions que es puguin guanyar en aquests anys. L'acord ha de ser ratificat en una assemblea extraordinària de compromissaris, per la qual encara no hi ha data. 

L'equip blaugrana, en contrapartida, haurà de jugar un o dos partits amistosos al Japó durant el temps que duri el contracte. 

Rakuten és una de les deu companyies d'internet més grans del món, cotitza a la borsa de Tòquio i té una capitalització en el mercat propera als 5.000 milions d'euros. Amb més de 3.700 empleats, es dedica prioritàriament al comerç electrònic, però ha anat diversificant la seva àrea d'influència, abastant des de serveis financers i agències de viatges fins a continguts digitals, màrqueting o llibres electrònics.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut