Destapen el Barçagate del PSG: milers de perfils falsos per desacreditar mitjans i jugadors
Al-Khelaifi i els seus haurien contractat una agència externa per mobilitzar un "exèrcit digital de calúmnies". Tics del poder, tant a Barcelona com a París
El PSG ja té el seu Barçagate. La història es repeteix, ara a 1.000 quilòmetres de Barcelona. El portal d'actualitat francès Mediapart ha destapat que el club parisenc va crear milers de comptes falsos a Twitter per desacreditar mitjans de comunicació considerats hostils, inclosos jugadors com la seva principal estrella, Kylian Mbappé. La web titula l'article "La increïble màquina de calúmnies del PSG".
El propietari Nasser Al-Khelaifi i els seus haurien contractat una agència externa per mobilitzar un "exèrcit digital". Al seu punt de mira, publicacions històriques com L'Équipe o el mateix Mediapart, però també dirigents d'altres entitats. En el cas de Mbappé, els perfils complien la missió d'atacar el jugador perquè renovés, com finalment va passar. Ningú podia sospitar que dos mesos més tard se'n penediria i voldria marxar, com dimarts va revelar la cadena RMC.
El Barçagate del PSG
El cas, desmentit "amb fermesa" pel PSG que nega haver "contactat mai amb una agència per perjudicar ningú", guardaria estretes semblances amb el conegut Barçagate.
El 17 de febrer de 2020, el programa "Què t'hi jugues" de la cadena Ser Catalunya va treure en exclusiva que el FC Barcelona havia contractat l'empresa I3Ventures per fer campanyes de desprestigi i difamació contra persones no afins a la junta de Josep Maria Bartomeu, arribant a esquitxar referents blaugranes com Leo Messi o Gerard Piqué, l'aleshores expresident Joan Laporta o l'empresari Jaume Roures.
Sis directius de l'anterior junta van dimitir i el cas va ser portat davant la justícia. Els investigadors xifren en 222.000 euros l'import que s'hauria pogut defraudar.