Barça

El Barça fa oficial l'activació de la segona palanca per continuar reforçant la plantilla

Donarà múscul financer al club i permetrà abordar nous fitxatges per millorar la competitivitat de la plantilla

Redacció Esport3Actualitzat

El FC Barcelona va signar dijous la segona palanca econòmica i l'acord s'ha fet oficial unes hores més tard. Aquesta nova injecció de diners prové de la cessió d'un 15% més dels drets televisius que el club té a LaLiga al fons d'inversió de Sixth Street per un període de 25 anys. Una operació que se suma a la primera adquisició del 10% de drets televisius per part de la mateixa companyia, anunciada el 30 de juny.

La segona palanca aportarà 330 milions d'euros (400 milions, comptant la plusvàlua) a les arques de l'entitat. Una xifra que permetria revertir els fons negatius actuals i afrontar nous possibles fitxatges per millorar la competitivitat de la plantilla.

Com ja va explicar el president Joan Laporta, d'aquests 400 milions, 200 es destinaran a fitxar nous jugadors per al projecte de Xavi. En aquesta ocasió, el màxim mandatari culer ha definit l'acord addicional amb Sixth Street com un avenç estratègic que "augmenta significativament la nostra solidesa financera".

Es necessitarà una tercera palanca

Tot i això, queda pendent la carpeta de la massa salarial. Si el Barça no allibera massa salarial, no es podran inscriure els nous fitxatges (Kessie, Lewandowski i Christensen, ni les "renovacions" de Dembélé i Sergi Roberto).

Es necessitarà una tercera palanca per augmentar els ingressos o bé la sortida de jugadors. Per exemple, només amb la sortida de Frenkie de Jong, el Barça calcula un estalvi de 42 milions d'euros en termes de massa salarial, i aquestes inscripcions es podrien dur a terme. Tot i això, el jugador no té previst deixar el club blaugrana:

Què és Sixth Street?

Sixth Street és una companyia d'inversió líder a escala global amb més de 60.000 milions de dòlars en actius sota gestió i capital compromès. La companyia utilitza el seu capital flexible a llarg termini per desenvolupar temàtiques d'inversió i oferir solucions a les empreses en totes les etapes de creixement.

Sixth Street, que opera habitualment en el camp de l'esport nord-americà, no és un actor nou pel que fa al futbol espanyol, ja que fa poc va acordar pagar 380 milions d'euros al Reial Madrid pel 30% dels ingressos que reporti el futur estadi Santiago Bernabéu durant 20 anys.

En la seva cartera de clients també inclou Legends, una empresa d'experiències premium que té com a clients algunes de les entitats més emblemàtiques del món de l'esport i d'explotació de recintes per celebrar esdeveniments en directe.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut