El Barça tensa la corda amb Nike i podria apostar per una fórmula combinada: marca pròpia primer, Puma després
Després de 25 anys, Nike deixarà de ser proveïdor de l'uniforme oficial del Barça, segons la filtració revelada per Lluís Canut al "Tot gira" de Catalunya Ràdio. El periodista ha explicat que el club blaugrana hauria comunicat divendres la voluntat de trencar el contracte que l'uneix amb la multinacional nord-americana. El termini que s'havia donat l'entitat per tenir temps d'engegar plans alternatius expirava a finals de març.
Marca pròpia, l'opció que il·lusiona Laporta
Aquests plans, explica Canut, poden passar per una fórmula combinada que integra dues de les tres vies que es contemplaven fins ara. La temporada que ve, la 24-25, el Barça apostaria per una marca pròpia que podria produir-se a Bangladesh, tot i que no es descarta la Xina, i ser enviada a botigues i compradors a través sistema distribució de la marca danesa Hummel. El Barça preveu que la samarreta de l'any vinent, el del 125è aniversari de l'entitat, sigui una de les més venudes de la història.
El club blaugrana seria un dels primers clubs del món de crear la seva pròpia marca de samarretes. Aquesta via explorada abans per l'Athletic Club, per exemple, assegura la gestió unilateral dels beneficis en un moment delicat per a l'economia blaugrana en què qualsevol ingrés és important. L'últim capítol del vídeopodcast "Barça Reservat" ja havia avançat a mitja setmana que el Barça optava per la idea de produir la samarreta de la pròxima temporada. Fins i tot, que ja n'hauria definit un primer disseny:
Malgrat això, aquest trencador escenari seria sobretot una opció transitòria. El Barça estaria negociant les condicions del futur contracte amb una altra marca externa: Puma.
2025-26: comença l'era Puma?
A partir del curs 25-26, Puma agafaria el relleu de la marca pròpia. El fabricant alemany oferiria 200 milions d'euros per temporada, una quantitat que doblaria els 85 milions fixos més variables del contracte vigent amb Nike. Puma, a més, podria arribar als 300 a través de variables, una diferència més que substancial en el context actual.
La directiva del FC Barcelona ha de validar la decisió i el pla traçat en la junta que està prevista per l'última setmana del mes de març. Ara mateix, al club prefereixen comentar que la decisió segueix en debat.
La indemnització a Nike
La comunicació que rescindiria el contracte que acaba el 2028 s'hauria fet a través de BLM, la filial del Barça que gestiona el marxandatge. En cas que el club barcelonista hagi de pagar una indemnització a Nike, la filtració desvelada a Catalunya Ràdio la quantifica en uns 25 milions. El Barça volia un acord amistós, però amb quatre anys encara de contracte no seria estrany que la qüestió acabés als tribunals.
El desencantament amb la marca d'Oregon ha estat clau per optar pel final de l'etapa Nike. Els problemes de subministrament dels últims mesos i la voluntat del Barça de treure més rendiment de la venda per internet han estat alguns dels motius principals.