Laporta va obtenir l'autorització per activar les palanques econòmiques en l'última assemblea de compromissaris (@fcbarcelona)
El Barça va obtenir l'autorització per activar les palanques econòmiques en l'última assemblea de compromissaris (@fcbarcelona)
Barça

El Barça i Sixth Street arriben a un acord per a l'adquisició d'un 10% dels drets televisius

El club blaugrana anuncia l'acord per a la venda del 10% dels seus drets audiovisuals a un fons d'inversió nord-americà

Redacció Esport3Actualitzat

El Barça tanca aquest dijous 30 de juny l'exercici econòmic de la temporada i ha firmat a darrera hora l'acord de venda del 10% dels drets televisius al fons d'inversió nord-americà Sixth Street.

L'acord li permet ingressar uns 207, 5 milions d'euros a canvi de vendre un 10% dels drets televisius durant 25 anys i evita que el Barça tanqui un exercici en números vermells per tercer any consecutiu. Amb aquest acord el club blaugrana tindrà una plusvàlua de 267 milions aquesta temporada. Aquesta va ser una de les propostes que va rebre un suport majoritari dels socis i sòcies del club en la darrera Assemblea General Extraordinària.

Aquesta primera acció beneficiarà la política de fitxatges que vol fer el club per reforçar l'equip, amb Robert Lewandowski, Bernardo Silva o Jules Koundé com a objectius més costosos.

Però aquesta operació no resol el problema del fair play financer i per això estan previstes altres operacions durant el mes de juliol. La primera de les quals podria ser la venda de Frenkie de Jong al Manchester United si el club anglès arriba a satisfer la petició del Barça, que estaria al voltant dels 80 milions d'euros.

Què és Sixth Street?

Sixth Street és una companyia d'inversió líder a escala global amb més de 60.000 milions de dòlars en actius sota gestió i capital compromès. La companyia utilitza el seu capital flexible a llarg termini, per desenvolupar temàtiques d'inversió i oferir solucions a les empreses en totes les etapes de creixement.

Sixth Street, que opera habitualment en el camp de l'esport nord-americà, no és un actor nou pel que fa al futbol espanyol, ja que fa poc va acordar pagar 380 milions d'euros al Reial Madrid pel 30% dels ingressos que reporti el futur estadi Santiago Bernabéu durant 20 anys.

En la seva cartera de clients també inclou Legends, una empresa d'experiències prèmium que té com a clients algunes de les entitats més emblemàtiques del món de l'esport i d'explotació de recintes per celebrar esdeveniments en directe.

Anar al contingut