Premi per a Aitana per usar el català a la Pilota d'Or (Reuters)

El fenomen Aitana més enllà del futbol: com la canviarà la Pilota d'Or?

Els acords comercials i la seva implicació com a icona global situen Aitana en una nova dimensió
EFE/Redacció Esport3 Actualitzat
TEMA:
Aitana Bonmatí

Els premis, la fama o els reconeixements acaben canviant, en la majoria dels casos, les persones. En el cas del futbol, el protagonisme en grans gales té moltes implicacions més enllà del futbol: convertir-se en una icona. Aitana Bonmatí acaba de guanyar amb 25 anys la seva primera Pilota d'Or. La seva prioritat és el futbol, però ser la millor jugadora del món porta implícita una nova dimensió.

S'ha parlat molt de futbol femení i publicitat: l'argument que no tenia audiència frenava les marques a l'hora d'invertir en certes figures futbolístiques que despuntaven. Això està canviant. L'exemple és Aitana Bonmatí, preparada per fer un altre gran salt: ser una icona, i cada cop més global. 

"El volum de peticions d'entrevistes i interès d'algunes marques per Aitana en qualsevol àmbit ha augmentat", reconeix en declaracions a EFE Cristian Martín, director de WOM, agència que representa la futbolista de Sant Pere de Ribes.

Líder del Barça cap a la segona Champions i artífex de la Copa del Món, l'han dut a aconseguir el màxim reconeixement del futbol. En cinc mesos, les xifres s'han disparat. Els canals d'Aitana han duplicat la seva audiència, no només en xarxes socials (Instagram, Twitter, TikTok i Facebook), sinó també pel que fa a cerques a internet i impacte als mitjans de comunicació.

El reconeixement de la Pilota d'Or no passa desapercebut per a les marques. El nom d'Aitana va ser protagonista a París, a l'alçada de Leo Messi, que va penjar una fotografia amb la 14 del Barça.

 

Segons els experts en màrqueting, guanyar la Pilota d'Or pot canviar l'estatus de la futbolista del Barça.

"El gran canvi es veu en l'àmbit de la comunicació. Les marques volen capitalitzar els grans moments com una Pilota d'Or. A l'Aitana, si el seu equip l'ajuda, li arribaran moltes oportunitats comercials", assegura a EFE Cinto Ajram, CEO i fundador de CA Sports Marketing

Protegir la marca Aitana

El representant de la jugadora admet que s'estan estudiant noves aliances, però que l'equip de treball de la blaugrana intenta protegir la marca de la jugadora. 

És per això que "s'està intentant ser selectiu i filtrar bé", segons Cristian Martín, quins acords interessa forjar en el seu futur. I l'Aitana hi té sempre l'última paraula.

No li venen de nou els acords comercials. Ja és un dels emblemes de Nike, és ambaixadora de la marca de roba Springfield amb el jugador del Barça Pedri, i fa poc ha tancat un acord amb Bimbo per representar globalment aquest grup alimentari.

Èxits de l'últim any d'Aitana (Europa Press)

Valors Bonmatí, més enllà de la pilota

La seva repercussió va més enllà del terreny de joc. Els motius que expliquen el seu creixement com a marca són múltiples, desgrana el seu representant. 

En primer lloc, l'aposta del Barça pel futbol femení i el seu rendiment al camp. A això s'hi sumen la seva història familiar (els seus pares van ser pioners a l'Estat a eliminar la prevalença del cognom masculí) i uns valors que transcendeixen la pilota.

La migcampista vol mostrar els seus valors més enllà del camp, amb exemples com el missatge després de guanyar la Champions, amb una samarreta favorable a l'acollida de refugiats. Aitana és ambaixadora de l'agència de l'ONU per als refugiats ACNUR.

"La seva prioritat és el futbol. No hi renunciarà. Viu pel futbol. Tot i que lògicament entén que ha d'atendre els mitjans, complir els acords comercials, cosa que en el fons és una manera de contribuir a la visibilització del futbol femení", explica Martín.

Aitana podria entrar en la selecta nòmina de futbolistes que facturen més per acords comercials que pels ingressos dels seus clubs. 

Segons Judith Fernández, consultora de representació d'imatge especialitzada en futbol femení, el valor de marca de Bonmatí podria duplicar-se o inclús triplicar-se després d'aquest prolífic any.

 

ARXIVAT A:
Aitana Bonmatí
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut