Gavi, amb la segona samarreta de les temporades 95-96 i 96-97 (FCB)

El raconet que el Barça s'ha reservat en el contracte amb Nike per produir samarretes de marca pròpia

L'entitat ha fet compatible el nou vincle amb la firma nord-americana amb l'anhel de produir i comercialitzar roba "marca Barça"
Guim Fortuny Gimbert Actualitzat

El Barça no vol deixar d'anar a la moda. El club blaugrana s'ha pres seriosament aquesta premissa en la llarga negociació del multimilionari contracte amb Nike, vàlid fins al 2038, i s'ha tret un as de la màniga que li permetrà seguir controlant una porció de negoci a l'alça: el mercat de la roba retro.

L'entitat farà compatible el nou vincle amb la firma nord-americana amb l'anhel de produir equipacions de marca pròpia, una alternativa ben vista per Joan Laporta que es va arribar a plantejar per la primera samarreta mentre no s'albirava un acord. Com ho farà? Assegurant-se la comercialització de samarretes vintage sense el logotip de Nike, ni tampoc de cap dels fabricants que les van dissenyar en el seu dia.

Malgrat les xifres astronòmiques del nou contracte amb l'empresa d'Oregon, el Barça segueix àvid d'ingressos addicionals i no és aliè a la tendència del "blokecore", o combinar samarretes de futbol amb pantalons "casual". Autoproduint dissenys emblemàtics del passat, el club pretén assegurar-se una porció de pastís a l'alça.

Una captura de l'apartat de roba retro de la botiga del Barça

Són moltes les samarretes retro que, des de fa temps, es poden comprar a la botiga en línia culer amb preus més econòmics que les d'última generació. Des de la rèplica de la mítica taronja amb què es va assolir la primera Copa d'Europa del 1992, a Wembley, a la segona pell de les temporades 95-96 i 96-97, d'inconfusible tonalitat turquesa. BLM (Barça Licensing and Merchandising) és la pota del club que s'encarrega de les vendes.

La línia de samarretes vintage del Milan, que evoquen els temps de Maldini o Desailly

 Clubs com l'Atlètic de Madrid, Sevilla, Celta, Milan o PSG també estan rescatant dissenys que disparen la nostàlgia dels seus aficionats. Explotar la simbologia del passat per finançar el futur, una línia de negoci que ja cristal·litza a les graderies dels estadis.  

 

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut