Pedri i Vinícius en el clàssic del Bernabéu de la Lliga 23-24
Pedri i Vinícius durant el clàssic del Bernabéu de la Lliga 23-24
Futbol

Els 10 equips de futbol que reben més diners per la seva samarreta

Reial Madrid i Barça encapçalen una classificació en la qual les marques esportives paguen grans quantitats cada temporada per vestir els millors equips del món

Redacció Esport3Actualitzat

El patrocini de samarretes s'ha convertit en una font d'ingressos clau per als grans equips de futbol a escala mundial.  Aquestes xifres astronòmiques reflecteixen no només l'èxit esportiu, sinó també la capacitat de cada club per generar visibilitat i impacte global amb les seves samarretes, la qual cosa els converteix en autèntiques màquines de fer diners

L'estudi anomenat "Panorama d'acords comercials en les cinc grans lligues" de la consultora Football Benchmark revela les xifres que reben els clubs per patrocinis de marques esportives durant la present temporada. Aquest informe detalla els ingressos que generen els equips més destacats gràcies a aquests acords, fonamentals per al seu creixement econòmic. 

Reial Madrid i Barça, els reis de la publicitat

El Reial Madrid és el rei del patrocini amb les marques esportives. El club blanc ingressa 120 milions d'euros cada temporada per part d'Adidas. La marca alemanya, patrocinador del Madrid des del 1998, aposta clarament pels blancs i ha estat present en les últimes Champions guanyades pel club presidit per Florentino Pérez. 

Per la seva banda, el Barça ocupa la segona plaça en aquesta classificació. Els blaugranes, que no estan gaire lluny dels blancs, reben 105 milions d'euros de Nike cada any, a l'espera d'una millora de contracte. Igual que la relació Reial Madrid - Adidas, el Barça també va començar el seu acord comercial amb la marca estatunidenca el 1998. L'aposta de Nike ha coincidit amb l'etapa d'or del club blaugrana.

 

Arsenal i United, líders a Anglaterra 

A diferència del que molts podrien pensar, l'Arsenal i el Manchester United són els equips que més guanyen de les marques esportives, i ho fan amb la mateixa quantitat: 88 milions d'euros. Els gunners i els red devils comparteixen el mateix logotip al pit de la samarreta, tots dos amb Adidas.

L'Arsenal va decidir canviar a Adidas el 2018, després d'algunes temporades amb Puma. Per la seva banda, el United treballa amb la marca alemanya des de 2015, quan van fer el canvi des de Nike. 

 

El PSG, l'únic francès 

El PSG és l'únic equip francès que està dins del "top 10" dels equips més ben pagats per la seva samarreta. El club parisenc obté cada temporada 80 milions de Nike. Encara que el club té altres fonts d'ingressos molt superiors per altres vies, l'acord amb la marca nord-americana ve de molt lluny, ja que és el seu patrocinador des del 1989

Duel blue amb City i Chelsea 

Un cop més, dos equips de la Premier League apareixen en aquesta llista. La batalla blue se l'emporta el Manchester City. Al club de Pep Guardiola ingressen 76 milions d'euros per vestir-se amb Puma, sent aquest club anglès la seva aposta més forta en el mercat futbolístic. Anteriorment, el club de Manchester va canviar de Nike a la marca alemanya el 2019.

Just després dels citizens, el Chelsea recapta 70 milions d'euros cada any pel seu acord amb Nike. L'equip londinenc va passar d'Adidas a la marca dels Estats Units el 2017 i ara és un dels equips més ben pagats del món. 

 

Els líders a Alemanya i Itàlia

En aquesta llista també hi ha dos gegants europeus fora d'Anglaterra. El Bayern de Múnic aconsegueix 60 milions d'Adidas cada temporada. Aquest acord comercial és històric, ja que les dues entitats alemanyes treballen juntes des del 1974, i es consolida com a una de les col·laboracions més duradores del futbol actual. 

Per la seva part, la Juventus guanya 53,7 milions d'euros anuals pel seu acord també amb Adidas. En aquest cas, els italians es van canviar a la marca alemanya el 2015, després d'estar amb Nike. 

 

El Liverpool confirma el domini anglès 

Finalment, el desè equip d'aquest rànquing, com no podia ser d'altra manera, és un equip anglès. El Liverpool és un dels equips que més ingressa del món per la seva samarreta per part de Nike, amb 34,5 milions d'euros. Després de passar en l'última dècada per Warrior i New Balance, els reds porten des del 2020 amb la marca americana. Però a partir de 2025 l'equip anglès tornarà a canviar i passarà a Adidas

Queden fora del "top 10" grans equips com Tottenham, Borussia Dortmund, Milan, Inter o Atlètic de Madrid. A més, destaca un gran del futbol sud-americà, el Flamengo, que ocupa la 17a posició de la llista, de la mà d'Adidas

 

 

ARXIVAT A:
Esports
Anar al contingut