
El gran al·licient d'un final de cicle a la Fórmula 1
El fet que sigui l'última edició amb la normativa actual obre un escenari incert, que pot donar lloc al curs més igualat dels últims anys
El pròxim divendres, 14 de març, la ciutat de Melbourne acollirà el retorn de la Fórmula 1 amb els primers entrenaments lliures oficials de l'any. La cursa inaugural comptarà amb 58 voltes, es durà a terme la matinada de dissabte a diumenge i s'espera que la pluja pugui ser la gran protagonista. La competició es troba de celebració, ja que aquest 2025 es compleixen 75 anys de la seva primera edició.
Aquest serà l'últim any de la normativa actual abans de l'entrada en vigor de les revolucionàries regles que agilitzaran el pes dels monoplaces i augmentaran la seguretat. El fet que sigui l'última edició amb la normativa actual obre un escenari incert, que pot donar lloc al curs més anivellat dels últims anys. La reducció de costos en el disseny dels cotxes, a l'espera de la necessària inversió de l'any que ve, podria oferir igualtat entre McLaren i Red Bull.
Per al 2026 s'haurien de començar a veure els fruits de l'aliança entre Adrian Newey, el "guru de l'aerodinàmica", i Aston Martin, l'escuderia que l'ha contractat per fer un últim intent d'ajudar Fernando Alonso a revalidar el títol. Mentrestant, l'asturià, que afronta la seva penúltima temporada, seguirà creuant els dits per oferir "la 33" als seus incondicionals aficionats.
De lluitar per cada podi, a la zona baixa
El curs passat, l'expilot de Ferrari Carlos Sainz Jr. va vèncer precisament a Albert Park, una fita que no sembla que es pugui probable que es repeteixi aquest proper cap de setmana després del seu canvi a Williams. Tot apunta que el madrileny patirà de valent per aconseguir puntuar durant aquesta temporada. L'escuderia britànica només va aconseguir 17 punts en un total de 24 curses al curs passat i no guanya una prova des de l'any 2012 al Gran Premi d'Espanya amb Pastor Maldonado al volant.

Una marca americana amb 123 anys d'història a la Fórmula 1
La Fórmula 1 ha anunciat que la popular marca de cotxes nord-americana Cadillac formarà part del campionat de constructors la temporada 2026 amb motor Ferrari. L'equip comptarà amb l'experiència de Graeme Lowdon, que va ser director esportiu de l'exequip de Fórmula 1 rus Marussia, Lowdon serà el director esportiu i el veterà enginyer Russ O'Blenes ocuparà el càrrec de CEO de la unitat de potència.
A new chapter begins as the Cadillac Formula 1 Team officially joins the FIA Formula One World Championship for the 2026 season.@F1 | @Cadillac | @GM pic.twitter.com/i2V4Qy4wZA
Cadillac F1 Team (@Cadillac_F1) March 7, 2025
Actualment, es desconeix la identitat dels pilots que ocuparan els seients dels dos monoplaces de Cadillac. No obstant això, els rumors hi col·loquen l'experimentat pilot mexicà Sergio Pérez i el pilot d'IndyCar Colton Herta com a grans candidats. Finalment, destaquem que Cadillac Formula 1 Team es troba polint fins a l'últim detall els seus monoplaces i el gener del 2026 serà la data en què els seus motors cobraran vida al Circuit de Catalunya.
