Fórmula 1

Verstappen, campió de món de F1 per segon any consecutiu en guanyar el Gran Premi del Japó

Després de més de dues hores de retard per culpa de la pluja, la cursa s'ha pogut disputar en format reduït. Charles Leclerc ha acabat finalment tercer per sanció de 5 segons, i això ha acabat donant el títol a Verstappen

Xavier Bonastre i ThióActualitzat

Max Verstappen s'ha proclamat campió del món de Fòrmula-1 per segon any consecutiu al guanyar el Gran Premi del Japó, la seva dotzena victòria de la temporada. El monegasc Charles Leclerc ha acabat tercer, i això ha assegurat matemàticament el títol mundial al neerlandès.

 En condicions de visibilitat molt difícils per culpa de la pluja, ha començat la cursa. Però ràpidament s'ha hagut d'aturar. Per començar, accident de Carlos Sáinz, que ha perdut la part del darrera del seu Ferrari. Se n'ha anat contra la tanca i ha quedat fora de cursa. També el britànic-tailandès Alex Albon ha quedat fora a les primeres de canvi per un xoc. I a la tercera volta ha arribat la bandera vermella, al complicar-se encara més les condicions meteorològiques. Cursa aturada.

En aquell moment, l'holandès Max Verstappen anava primer seguit del monegasc Charles Leclerc i del mexicà Checo Pérez. Fernando Alonso era 6è. Carlos Sáinz ho tenia clar:

  "Les condicions són extremes; no es veu pràcticament res. Quan m'he quedat aturat a la pista, he tingut sort que no xoquéssin amb mí, ja que no em veien. Espero que prenguin la decisió correcte".

  El pilot de Ferrari insinuava així que, per ell, el més assenyat era la suspensió definitiva.      

El francès Pierre Gasly ha tingut un gran ensurt quan s'ha trobat amb una grúa a la pista, que hauria sortit abans que aparegués la bandera vermella, cosa inexplicable i molt perillosa

Després de tres quarts d'hora d'aturada, a falta d'1 minut per reinici de la cursa, s'ha decidit suspendre la nova sortida, ja que la pluja no cedia. Més aviat augmentava. Poc després s'ha anunciat que hi havia un màxim d'1 hora i 50 minuts per a començar la cursa. En cas que no pogués començar en aquest marge, es suspendria definitivament. El marge per a fer una cursa de Fòrmula-1 és de 3 hores i a l'haver-se donat la sortida, el cronòmetre del temps límit es posa en marxa.

 La pluja ha cedit una mica i s'ha anunciat que la cursa començaria a les 16:15 hora local, les 9:15 hora catalana. Amb pneumàtics extrems, lògicament, tots els monoplaces

Finalment la cursa s'ha reprès perquè la pista estava amb menys tolls. La visibilitat, però, no era la millor, evidentment. Immediament després del reinici, Sebastian Vettel ha canviat a intermitjos els seus pneumàtics. Ens els minuts següents, gairebé tots han fet el mateix. Un dels 4 que no ho ha fet, ha estat Fernando Alonso, cosa que l'ha permès posar-se líder momentàniament. L'asturià ha claudicat i ha decidit finalment, canviar també els pneumàtics. Verstappen s'ha tornat a posar primer. L'holandès ha agafat avantatge sobre Charles Leclerc. A falta de 20 minuts pel final de la cursa li portava ja 10 segons. 

La pista s'anava assecant i els pneumàtics intermitjos també s'anaven degradant. El podi semblava definit si no passava res d'estrany, amb Verstappen clarament primer, amb Leclerc a més de 15 segons i Pérez dos segons per darrera, però acostant-se al monegasc.  

El mexicà estava decidit a superar Leclerc. A falta de 6 minuts pel final de la cursa el monegasc només tenia mig segon d'avantatge. Pérez ha intentat superar Leclerc fins a l'últim moment, però no ha aconseguit l'objectiu. Però Leclerc ha tirat pel recte en una curva per evitar que el superès el mexicà, i ha estat sancionat per això. Checo doncs, finalment segon, perquè el monegasc ha estat penalitzat amb 5 segons per la maniobra il·legal que ha fet. L'acció del mexicà ha estat clau per decidir el títol en favor del seu company de Red Bull, Max Verstappen.

Fernando Alonso ha acabat en la 7a posició. En l'última volta ha superat l'anglès George Russell.

 

Anar al contingut