Esports

La Generalitat aclareix la diferència de la devolució de quotes entre clubs i gimnasos

Les quotes que els socis abonen als clubs esportius sense ànim de lucre "no generen dret a devolució", mentre que els abonats a gimnasos considerats "empreses amb ànim de lucre" sí que tenen dret a "reclamar la devolució de la part proporcional de les quotes" durant el període d'inactivitat

EFEActualitzat

La Secretaria General de l'Esport de la Generalitat ha emès aquest dimecres un comunicat aclarint que les quotes que els socis abonen als clubs esportius sense ànim de lucre "no generen dret a devolució" davant el tancament de les instal·lacions per la pandèmia del coronavirus.  

L'administració diferencia aquests socis dels abonats a gimnasos, considerats "empreses amb ànim de lucre", que en el cas de tancament per força major sí que tenen dret a "reclamar la devolució de la part proporcional de les quotes" durant el període d'inactivitat.

Tots els clubs esportius van tancar les instal·lacions després de la declaració de l'estat d'alarma el 13 de març, fet que ha provocat que alguns dels seus socis reclamin que no se'ls cobrin les quotes durant el temps en què no puguin usar-les. En el comunicat es recorda que les aportacions dels associats són "a fons perdut per al manteniment" de les entitats i que aquests en són "copropietaris", cosa que exclou "la relació de consum".
 
La Secretaria General de l'Esport especifica que els socis d'aquests clubs esportius sí que poden demanar la devolució de quotes pagades per fer "activitats addicionals" ofertes per l'entitat que comporten un pagament "directe i concret". En aquests casos, es recorda que l'Agència Catalana de Consum recomana als usuaris que busquin "solucions pactades amb clubs i empreses" que ja els han cobrat aquestes activitats.

L'administració assenyala que en el cas dels abonats a gimnasos poden sol·licitar, un cop represa l'activitat, compensacions com poden ser l'adjudicació d'un monitor, l'ampliació d'horaris o descomptes en les quotes. En el cas que un cop acabi el període de suspensió l'empresa no torni a oferir els seus serveis, els seus abonats sí que podran reclamar "el total de l'import".
 
Si passat un mes de la reclamació l'empresa "no respon o no s'arriba a un acord", s'aconsella a l'usuari presentar una reclamació als organismes de consum municipals o a l'Agència Catalana de Consum.

ARXIVAT A:
Coronavirus
Anar al contingut