
La sanció de la FIA a Red Bull no satisfà ningú
La Federació Internacional ha castigat Red Bull amb una multa de 7 milions d'euros i una reducció del 10% de temps per desenvolupar el monoplaça el 2023
Molt poc s'han hagut de fer esperar les reaccions al pàdoc després que la FIA anunciés aquest divendres les accions contra Red Bull per superar el límit pressupostari del 2021 per 1,875 milions d'euros, un 1,6% més respecte al fixat, 118.744 milions. Equips com McLaren i Ferrari han mostrat la seva disconformitat davant la sanció imposada per la FIA: multa de 7 milions d'euros i una reducció del 10% de temps per desenvolupar el monoplaça el 2023.
El director esportiu de Ferrari, Laurent Mekies, en declaracions a Sky Italia, està preocupat per si Red Bull acaba sortint indemne de la sanció imposada per la FIA.
"No podem entendre com una reducció de temps del 10% pot correspondre's amb la mateixa quantitat de temps per volta. Com que la penalització no implica una reducció del sostre pressupostari, bàsicament es força l'equip a gastar els diners en un altre lloc. Ens preocupa que la sanció tingui un efecte real molt limitat per la combinació d'aquests dos factors."
En la mateixa línia ha apuntat Andreas Seidl, cap d'equip de McLaren, que ha comparat la roda de premsa de Christian Horner, cap d'equip de Red Bull, "amb un conte de fades d'una hora", en declaracions a la cadena britànica Sky Sports F1.
"El pitjor des del meu punt de vista és que la sanció no s'ajusta a la infracció. Espero que de cara al futur tinguem penalitzacions més estrictes. En vam parlar a principis d'any amb els equips, la FIA i la Fórmula 1. Per això es va ajustar el sostre pressupostari i es va deixar clar a la reunió que no beneficia l'esport que hi hagi infraccions al final d'aquesta temporada."
Per la seva banda, Horner ha qualificat de "draconiana" la sanció esportiva, afirmant que els suposarà una pèrdua que pot arribar "al mig segon per volta".
"Òbviament, la penalització draconiana és l'esportiva. Es parla d'una reducció del 10% de les hores d'utilització del túnel de vent i de les nostres eines de desenvolupament aerodinàmic. Deixeu-me dir que és una cosa molt grossa. Pot costar-nos mig segon per volta i afectarà el desenvolupament del nostre cotxe."
Sigui justa o no la sanció, la FIA haurà deixat un precedent que, en cas que es torni a produir, haurà de tenir les mateixes repercussions per als infractors o ajustar-se al grau de violació de la normativa, cosa que no serà fàcil per les diferents variables i incògnites que comporta entendre i aplicar al peu de la lletra el reglament de la Fórmula 1.