Joan Laporta i Florentino Pérez a la llotja del Camp Nou en un partit anterior.
Joan Laporta i Florentino Pérez a la llotja del Camp Nou en una imatge d'arxiu
Barça

Les tres vies de nous ingressos que vol tancar el Barça

Les tres fórmules d'ingressos que el club està intentant fer per tenir més liquiditat i per poder ampliar la massa salarial

Actualitzat

El Barça treballa en diverses vies per augmentar els ingressos i està a punt de tancar tres acords econòmics que li poden suposar uns 875 milions d'euros per a les arques blaugranes.

Un nou pacte amb CVC

Un seria l'acord amb el fons d'inversió CVC (que tenen  la majoria d'equips de Primera), que el Barça busca reformular perquè aquests ingressos computin com a fons propis i no com a pèrdues. A més, en les últimes hores ha afegit dues condicions més: que l'acord no impedeixi unir-se a la Superlliga i que el temps de cessió d'un percentatge dels drets televisius sigui per menys de 50 anys.

Amb aquest acord amb CVC, el club blaugrana espera ingressar uns 300 milions d'euros per la cessió del 10% dels drets audiovisuals i augmentar el marge salarial amb 75 milions d'euros.

Tot això. després que el jutjat de primera instància número 15 de Madrid decidís aquesta setmana rebutjar les mesures cautelars sol·licitades pel mateix Barça, Madrid i Athletic contra l'acord de la Lliga amb el fons CVC.

El Barça, si no s'acaba tancant aquest acord amb CVC, està també en negociacions amb un altre fons d'inversió que garantiria unes quantitats similars o superiors a les de CVC.

Venda de la participació de Barça Studios

El club també explica que té dues propostes per la seva productora audiovisual Barça Studios. Una d'elles per valor de 350 milions d'euros  corresponents a la venda del 49% de Barça Studios  El Barça hauria trobat un comprador d'aquesta participació que li permetria mantenir el 51% de participació de la productora de continguts i també una opció de recompra en un futur.

Acord global de patrocini de Spotify

L'acord de patrocini amb la companyia de streaming musical Spotify, que reportarà al Barça un màxim de 225 milions d'euros i que s'hauria d'anunciar a finals de març.  Una quantitat que es distribueix en quatre conceptes: per la publicitat a la samarreta, de l'equip masculí i femení, el Barça cobrarà 60 milions d'euros per temporada. A més, el club ingressarà 5 milions d'euros més per portar el nom de Spotify a la part posterior de la samarreta d'entrenament. I també s'inclou un acord pels "title rights" de l'Estadi Camp Nou.

Tots aquests diners permetrien al club complir l'objectiu del pressupost planificat per a aquesta temporada, i augmentar la liquiditat i el marge de massa salarial i afrontar més fitxatges per reforçar l'equip, entre ells el desitjat d'Erling Haaland que el club calcula que tindria un cost d'uns 250 milions d'euros.

 

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut