L'estratègia del Barça i l'Ajuntament per no col·lapsar Montjuïc
Més busos i metro, un nou carril bici... i que almenys 20.000 aficionats hi pugin a peu
Mobilitat possible i ràpida. El Barça i l'Ajuntament han presentat aquest divendres el seu pla per arribar de forma fluida a l'Estadi Lluís Companys els dies de partit. Més transport públic, busos llançadora i consciència sostenible per part de tothom, convidant el màxim de gent a anar-hi a peu o amb bici. El director de sostenibilitat del club, Jordi Portabella, fins i tot ha explicat com hauria de ser el repartiment d'accés ideal per arribar a l'Olímpic:
"4.000 socis i sòcies per la llançadora de plaça d'Espanya. 4.000 per la llançadora del carrer del Foc. Uns 8.000 amb funicular. 3.500 motos, 1.500 vehicles acreditats. 70 autobusos per a les penyes. I la resta, a peu, amb bicicleta o amb patinet."
Aquest càlcul implicaria que, en un dia de plena assistència (Montjuïc frega els 47.000 espectadors de capacitat), més de 20.000 aficionats utilitzessin les escales mecàniques o els diversos itineraris d'accés a peu a la muntanya, que s'han millorat.
També s'ha creat un nou carril bici que connectarà la plaça d'Espanya amb l'avinguda de Miramar, alhora que s'estrenaran vuit noves estacions de Bicing als voltants de l'estadi.
Prohibits els cotxes 3 hores abans
Tant el club com el consistori han recordat que els vehicles de quatre rodes hi tindran prohibida la circulació tres hores abans del partit, a fi de no pertorbar els veïns dels barris pròxims. El gerent de Mobilitat de l'Ajuntament, Xavier Patón, ha estat clar al respecte:
"Aquest pla de mobilitat vol ser sostenible ara i també de cara al futur. Que ens acostumem als transports públics i minimitzar l'ús del transport privat, ja pensant quan es pugui tornar a l'Spotify Camp Nou."
Portabella creu que amb aquest pla es pot garantir el ple accés de tothom en un màxim de dues hores:
"Pels nostres càlculs, creiem que de forma òptima podríem tenir una capacitat total de càrrega en una hora. Amb dues, per tant, serà del tot raonable i sense situacions de bloqueig... Tret que a tothom se li acudeixi anar-hi a última hora, cinc minuts abans de començar."
Hi haurà més freqüència a les línies L1, L2, L3, L8, L10 Sud i altres línies dels Ferrocarrils de la Generalitat. Els busos llançadora (tots híbrids) s'habilitaran dues hores abans, just en el moment en què les escales mecàniques revertiran el seu sentit per fer-les només de pujar, i a la inversa després del partit.
Portabella ha explicat que l'opció ciclista és bona, ja que tot i algunes puntes de pendents del 10%, la majoria de trams són del 2%.
I el Barça femení?
El directiu també ha descartat pràcticament que el Barça Femení jugui al Lluís Companys:
"Ja sabeu que la idea és buscar seus per tot el país a la Champions. S'hauria de mirar l'encaix, sobretot a la Copa del Rei, però d'entrada, no ho tenim previst."