Nike, Puma o una tercera via per a la samarreta del Barça que és el somni del president
L'entitat blaugrana medita apostar per una fórmula pionera en un club de futbol gran
El Barça s'està plantejant seriosament un canvi de marca en la samarreta, com s'ha explicat en l'últim capítol del Barça Reservat de Catalunya Ràdio. Té converses avançades amb Puma però hi ha alguna altra possibilitat. El Barça busca un millor contracte amb el principal patrocinador del club.
Actualment, tenen contracte amb Nike fins al 2028 però el club i Joan Laporta no se senten ben cuidats per Nike. I aprofiten les ofertes que moltes marques els estan fent constantment per vestir el Barça. Una és l'alemanya Puma.
Puma és ara mateix qui té més números de convertir-se en la nova marca del Barça i substituir el fabricant fundat a Oregon. Altres marques que han estat sobre la taula i han apostat fort per vestir els esportistes del Barça són les també nord-americanes Under Armour i New Balance.
Què ha passat amb Nike?
Se senten poc cuidats i ha crescut la desconfiança. Poc cuidats en aspectes com l'estoc, la falta de talles durant molts mesos, samarretes defectuoses, poc cuidats amb tot el tema de la distribució...
A banda, consideren que econòmicament tampoc s'ajusta al que representa la samarreta del Barça, a la vegada que tenen poc marge per gestionar les vendes online. Actualment, el Barça només conserva el dret sobre l'e-commerce europeu, no de la resta del món.
Hi ha una altra qüestió que és que en l'última renovació de Nike amb Bartomeu es va incloure un bonus a la inversa pel Barça. Els anomenats bonus-malus o penalitzacions, que es tradueixen en deixar d'ingressar diners si no guanyes títols.
Què ofereix Puma?
La marca, que vesteix clubs de referència a Primera (València) i Segona Divisió (Sporting de Gijón), Alemanya (Borussia Dortmund) o Itàlia (Milan), presenta una oferta econòmica fixa de més del doble del que ofereix Nike. Acceptar-la convertiria la samarreta blaugrana en una de les millors pagades del futbol.
🚨 AHEAD IN STOPPAGE TIME! 🚨#UdineseMilan 2-3 | 90'+3 #SempreMilan @pumafootball pic.twitter.com/koFrPJzt2f
AC Milan (@acmilan) January 20, 2024
A banda de millorar tots els aspectes enumerats que han desgastat la relació amb Nike, Puma ofereix també una prima de contractació de 100 milions d'euros.
Per què no ho tanquen amb Puma ja?
Perquè bàsicament han d'estudiar bé quines conseqüències legals i econòmiques podria comportar rescindir el contracte amb Nike. Si Nike portés a judici el club, s'haurien d'aprovisionar molts milions amb el risc que això, ara mateix, et desquadri el pressupost.
El club ho està estudiant. Al mes de gener s'han estat fent moltes reunions entre Puma i el Barça, discretament en un hotel de la capital catalana.
La fórmula alternativa: el somni del president
Hi ha una altra opció que és el somni del president, seria el que més li agradaria fer a Joan Laporta, per ambiciós i perquè seria pioner en un club de futbol gran. Es tracta de l'autoproducció del material esportiu del club. Crear una marca de roba pròpia, una marca Barça --o el nom que finalment es definís-- que permetés recaptar la totalitat dels ingressos derivats de la comercialització de samarretes.
Factors en contra: aquí el principal inconvenient seria la distribució. Tenir una xarxa de venda presencial potent és complicat, necessitaries uns dos anys per tenir-la i el Barça no es pot permetre aquest temps.
En qualsevol cas, és una opció que a la mínima que el president pogués tenir garanties d'èxit, s'hi abocaria de ple.