Oficial: Spotify és el nou patrocinador principal del Barça
La plataforma de música en streaming donarà nom al Camp Nou i lluirà també a les samarretes del primer equip masculí i femení, així com a les d'entrenament
Fa unes setmanes, la cúpula de Spotify es va fer una foto a la llotja del Camp Nou, però no ha estat fins aquest dimarts que l'acord s'ha fet oficial. La directiva blaugrana -reunida en junta a l'estadi barcelonista- hi ha donat llum verda i passades les nou de la nit ha arribat el comunicat oficial.
Un comunicat segons el qual Spotify es converteix en el nou patrocinador principal del club, agafant el relleu de Rakuten. La més gran de les novetats és que, a partir del mes de juliol, el Camp Nou passarà a dir-se Spotify Camp Nou.
La plataforma de streaming també patrocinarà les samarretes del primer equip masculí i femení durant les quatre properes temporades. També patrocinarà les samarretes d'entrenament durant les tres properes campanyes. El comunicat oficial del club, però, no parla dels ingressos que suposarà per a l'entitat aquest acord de patrocini.
Acord amb @Spotify per unir el futbol i la música com mai ho havies vist abans 🏟
FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) March 15, 2022
Caldrà una assemblea extraordinària per confirmar l'acord. Serà el 3 d'abril i en format telemàtic.
¿Ya te has enterado?
Spotify España (@SpotifySpain) March 15, 2022
Hemos llegado a un acuerdo con el @FCBarcelona para llevar la relación entre música y fútbol a un nuevo nivel. https://t.co/EewnDn4vJ5
Les valoracions de Joan Laporta
"Ens sentim molt orgullosos de poder anunciar una aliança pionera com aquesta amb una entitat de referència arreu del món com Spotify. Aquesta unió ens permetrà seguir apropant el club als seus fans i fent-los sentir, encara més, part de la família Barça a través d'experiències úniques, que ens permetran combinar l'entreteniment i el futbol fent possible que arribem, al mateix temps, a un major número de persones arreu del món".
Spotify vol crèixer amb el futbol
L'empresa sueca té actualment 400 milions d'usuaris, dels quals gairebé 200 paguen, però el creixement d'usuaris s'ha alentit. La cotització a la borsa en l'últim mes ha caigut més d'un 23% en l'últim mes. Amb el seu nom associat al Barça, Spotify vol arribar a més persones que fins ara no han anat fet anar la plataforma.
De fet, l'interès del seu fundador per un club de futbol no és nova. L'any passat va fer un tuit on deia que, si el propietari de l'Arsenal es volia vendre el club, ell hi estaria interessat. Una opció que no es va acabar concretant, i ara queda totalment descartada amb l'aterratge de Spotify al Barça.