Pau Navarro, al Dakar 2025 amb un Ford
Amb 17 anys, va ser el més jove a debutar com a copilot de camió el 2021. La precocitat de Pau Navarro va continuar, i en l'últim Dakar es va convertir, amb 19 anys, en el més jove a pilotar un cotxe de la categoria reina, un Mini. Ara afronta el Dakar 2025 amb un Ford Ranger T1+ gestionat per l'escuderia asturiana PAST. Es tracta d'un cotxe fabricat a Sud-àfrica com el que va portar el Joan, Nani Roma, a la Baja Aragón aquest mes de juliol i al Ral·li Dakar 2024 amb l'equip oficial M-Sport.
El corredor de Llagostera, que tindrà de copilot Alejandro López, ho viu com una gran oportunitat:
"Agraeixo a Daniel Alonso aquesta oportunitat, que representa el salt de qualitat més gran en la meva trajectòria esportiva. Formar part de Past amb un equip cent per cent espanyol és un honor, perquè tots aquí busquen l'excel·lència en allò que fan, aposten pels joves del motor i tenen una impressionant trajectòria en ral·lis. Estar en aquesta escuderia també representa per a mi una gran responsabilitat, que assumeixo amb alt compromís perquè PAST vol obrir-se camí als raids i vull aportar el millor de mi en aquesta etapa d'expansió de l'equip."
Per Daniel Alonso, president de l'escuderia PAST, comptar amb Navarro, a qui defineix com un "talent excepcional", és "un honor":
"És un honor per a nosaltres a PAST comptar amb Pau Navarro per al Dakar 2025. Pau és un jove pilot amb un talent excepcional i una trajectòria impressionant malgrat la seva curta edat. La seva incorporació al nostre equip no només reforça el nostre compromís amb el desenvolupament de joves talents, sinó que també marca una fita important en la nostra expansió al món dels raids. La decisió de fitxar Pau va ser fàcil. Era la persona adequada per portar el nostre Ford Ranger T1+ al límit a la categoria reina del Dakar."
La 47a edició del Ral·li Dakar, sisena a l'Aràbia Saudita, es farà del 3 al 17 de gener --amb inici a Bisha i final a Shubaytah-- al llarg de 12 etapes cronometrades i 14 dies de carrera.