L'APMAE demana la sortida de Chen Yansheng i la venda del club per començar un nou projecte (RCDE)

Rastar: la venda de l'Espanyol no és immediata

L'empresa de Chen Yansheng calma els accionistes, però hi ha una operació en curs amb un grup americà
Oriol Vidal Actualitzat

Els moviments sobre una possible venda de l'Espanyol a un grup americà han posat en alerta els accionistes de Rastar Group, l'empresa propietària de l'Espanyol i de Chen Yansheng. Els accionistes han preguntat directament al consell de l'entitat si és cert que vendrà l'Espanyol per 300 milions d'euros. I en les últimes hores han obtingut resposta oficial del seu secretari:

"Les informacions d'un acord tancat no són certes. Com a club amb una forta competitivitat a LaLiga, en els últims anys hem rebut una gran quantitat de consultes per part d'inversors."

De fet, la Borxa xinesa exigeix que una venda així es faci pública amb uns tres mesos de previsió. Però l'Espanyol sí que admet que hi ha una possibilitat oberta des del novembre: els interessats van presentar la preceptiva carta d'intencions no vinculant per estudiar la compra i fins i tot ja hi hagut intercanvi d'informació econòmica. En cas de prosperar, tot podria accelerar-se amb la permanència de l'equip de Vicente Moreno a Primera garantida.

I amb aquest context, qui és el comprador? L'Espanyol desmenteix que sigui el conglomerat d'Orlando format pel clan DeVos i el promotor Zygi Wilf, que controlen els Magic de l'NBA o els Minnesota Vikings de l'NFL. I s'obren noves opcions. A Miami, de fet, hi ha un altre grup que ja va intentar comprar l'Espanyol la tardor del 2018, quan controlava el Girondins de Bordeus. El seu cap visible, el promotor novaiorquès Joseph DaGrosa, que fa temps que somia crear un consorci de clubs seguint l'estela del City Group o de Red Bull. DaGrossa, a través del grup GACP, va arribar a oferir 220 milions d'euros, però Chen n'exigia 260. En qualsevol cas, queda clar que la inversió nord-americana s'ha estès de la Premier a la Sèrie A i ara mira d'obrir-se nous mercats a la Lliga: Mallorca, Saragossa i, en part, el Sevilla, són la mostra d'aquesta tendència, un cop el sistema de franquícies a l'esport professional nord-americà obliga a explorar nous territoris.

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut